DOOH-netwerk Nederland Sportief bij sportclubs
- 6 nov 2019 @ 12:51
- Jeroen Mirck
Stichting Nederland Sportief lanceert een netwerk voor Digital Out-of-Home bij sportclubs. Onder het mom van Maatschappelijk Verantwoord Adverteren wil de organisatie uitgroeien naar een netwerk van 250 verenigingen.
Nederland Sportief ondersteunt de toegankelijkheid van sportverenigingen om sporten voor iedereen mogelijk te maken. Met name kwetsbare groepen zoals gehandicapten, (eenzame) ouderen en mensen uit huishoudens met een laag inkomen hebben soms een helpende hand nodig om zich aan te kunnen sluiten bij een vereniging.
Focus op tennis, hockey en voetbal
De stichting heeft momenteel een digitaal abri-netwerk bij 54 sportverenigingen door het hele land. De ambitie is om door te groeien naar een netwerk van 250 verenigingen 'die beschikken over een sterk clubgevoel met een hoge betrokkenheid van leden'. De focus ligt op dit moment bij tennis-, hockey- en voetbalverenigingen. Met de media-inkomsten ondersteunt Stichting Nederland Sportief direct de aangesloten verenigingen en de kwetsbare doelgroepen.
De DOOH-markt maakt de afgelopen jaren een sterke groei door. Dit komt grotendeels door de flexibiliteit die het medium biedt en de aansluiting op online en AV-strategieën. Dit nieuwe netwerk bereikt volgens de initiatiefnemers met name jongeren effectief, want deze doelgroep wordt vaak door sportverenigingen samengebracht. Dit biedt veel adverteerders en bureaus een kans om online strategieën direct door te vertalen op DOOH.
Veel contactmomenten
Alle digitale abri-schermen zijn optimaal gesitueerd bij de aangesloten verenigingen voor zoveel mogelijk contactmomenten, aldus Nederland Sportief. Ook benadrukt de stichting dat de doelgroep frequent de eigen club bezoekt en dus vaak in aanraking komt met de schermen.
De gecommitteerde verenigingen organiseren jaarlijks activiteiten of evenementen voor de gedefinieerde kwetsbare doelgroepen. Ook de stichting organiseert evenementen die ten dienste staan van één van deze groepen. In het voorjaar van 2018 werd 'The Masters of Tennis' georganiseerd waarbij eenzame ouderen centraal stonden.
Stichting Nederland Sportief wordt gesteund door veel bekende Nederlandse sporters, waaronder Kiki Bertens, Robert Doornbos, Patrick van Luijk, Don Diego Poeder en Thiemo de Bakker. Deze ambassadeurs 'geloven in de kracht van sport'.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- sportclubs
- billboards
- out of home
- Nederlands Sportief
- abri
- DOOH
- MVO
- sportverenigingen
- outdoor
- buitenreclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

