Burger King haakt in op Ali B's Roast
- Media
- 18 dec 2019 @ 11:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentMakers
- 18 dec 2019 @ 11:55
- Lucas Boon
Het zal niemand ontgaan zijn: gisteravond werd op Comedy Central 'The Roast of Ali B' uitgezonden. Voor de gelegenheid lanceerde Burger King samen met RTL BrandDeli, Vizeum en ViacomCBS een 'limited edition Roast Whopper'.
Burger King heeft zich dit jaar voor het eerst als partner verbonden aan The Comedy Central Roast, dat al drie eerdere edities beleefde. Esther van der Graaf, marketing manager bij Burger King Nederland, over het partnership: 'Wie roast er beter burgers dan Burger King? We waren er eigenlijk heel snel uit: onze meest iconische burger, de flame-Whopper, moest binnen het concept centraal staan.'
De burger is inmiddels verkrijgbaar bij alle 67 Burger King-restaurants verspreid over Nederland. De komende weken wordt de Roast Whopper geactiveerd met billboards en promo's. Daarnaast ontwikkelde ViacomCBS in samenwerking met BrandDeli social content met stand-up comedian Edson da Graca. Hij mocht als eerste de Roast Whopper proeven en omschrijft deze als 'een no fucking mercy burger'.
Ook ontwikkelde social media-bureau Merkle een speciaal Instagramfilter (zie boven) waarin werd gevraagd hoe groot je mond is voor het eten van de Roast Whopper. Hiermee kon men kaartjes winnen voor de opnames van The Roast of Ali B.
Bekijk hieronder hoe Ali B wordt geroast door cabaretier Henry van Loon:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes