Burger King haakt in op Ali B's Roast
- Media
- 18 dec 2019 @ 11:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentMakers
- 18 dec 2019 @ 11:55
- Lucas Boon
Het zal niemand ontgaan zijn: gisteravond werd op Comedy Central 'The Roast of Ali B' uitgezonden. Voor de gelegenheid lanceerde Burger King samen met RTL BrandDeli, Vizeum en ViacomCBS een 'limited edition Roast Whopper'.
Burger King heeft zich dit jaar voor het eerst als partner verbonden aan The Comedy Central Roast, dat al drie eerdere edities beleefde. Esther van der Graaf, marketing manager bij Burger King Nederland, over het partnership: 'Wie roast er beter burgers dan Burger King? We waren er eigenlijk heel snel uit: onze meest iconische burger, de flame-Whopper, moest binnen het concept centraal staan.'
De burger is inmiddels verkrijgbaar bij alle 67 Burger King-restaurants verspreid over Nederland. De komende weken wordt de Roast Whopper geactiveerd met billboards en promo's. Daarnaast ontwikkelde ViacomCBS in samenwerking met BrandDeli social content met stand-up comedian Edson da Graca. Hij mocht als eerste de Roast Whopper proeven en omschrijft deze als 'een no fucking mercy burger'.
Ook ontwikkelde social media-bureau Merkle een speciaal Instagramfilter (zie boven) waarin werd gevraagd hoe groot je mond is voor het eten van de Roast Whopper. Hiermee kon men kaartjes winnen voor de opnames van The Roast of Ali B.
Bekijk hieronder hoe Ali B wordt geroast door cabaretier Henry van Loon:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

