Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead

Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
  • Media
  • 3 feb 2023 @ 09:30
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentMarketingInterview

Elzemieke Olsthoorn is sinds januari 2023 Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

FUNCTIE
Ik stuur AM Beyond aan, het creatieve contentlabel waar onder andere conceptontwikkeling, contentstrategie en diverse media-uitingen worden gemaakt voor onze klanten. Daarnaast leid ik het marketingteam.

NIEUWS
We hebben onlangs AM MediaTech gelanceerd: een eigen technologie waarmee campagnes direct worden geautomatiseerd en geoptimaliseerd. Daarmee wordt het marketingproces efficiënter. Binnenkort treedt het label naar buiten met een nieuwe eigen oplossing om online hyperlokaal adverteren nog makkelijker en effectiever te maken: Max OmnichannelManager. Daarmee wordt het mogelijk omnichannel-spelers met veel vestigingen en diverse online kanalen optimaal met elkaar te verbinden.

PLANNEN 2023
We hebben een mooi klantenportfolio dat alleen maar groeit. Ik wil met AM Beyond voor zoveel mogelijk bestaande en nieuwe klanten creatieve, verrassende en succesvolle campagnes lanceren en content maken die landt in de harten van de klant. Prijswinnend werk, dat is mijn doel.

BUREAUS
We ontwikkelen veel in huis met een team van twintig designers, DTP’ers, creatieve concepters, strategen en projectmanagers. Uiteraard werken we nauw samen met de bureaus van onze klanten, waarbij wij veelal het adaptiewerk verzorgen.

HELD
Tijdens mijn studie Communicatiewetenschap ben ik afgestudeerd bij Giep Franzen, bijzonder hoogleraar in de Commerciële Communicatie en medeoprichter van FHV/BBDO. Ik heb dagenlang met hem in zijn kantoor gezeten, samen lezend en schrijvend. Helaas is Giep er niet meer, maar zijn enorme liefde voor het reclamevak zal me altijd bijblijven. Hij was oprecht bevlogen en had als ultieme doel kennis tussen wetenschap en praktijk te verbinden. Daarvoor had hij Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (Swocc) opgericht. Een echte marketingheld wat mij betreft.

PRIVACY
In een wereld waarin steeds meer te meten is, is het als marketeer verleidelijk je vooral te focussen op directe performance, terwijl branding en je verhaal vertellen via onderscheidende content voorwaarde zijn om klanten aan je te binden. Die balans is een uitdaging. Verder moet je als marketeer bijblijven op het gebied van de privacy-regelgeving en dergelijke. Veranderingen gaan enorm snel.

AI
Het verrast me positief wat bijvoorbeeld ChatGPT kan. Dit is heel goed in te zetten voor standaardteksten, maar dat maakt copywriters niet overbodig. Een menselijke factcheck blijft nodig en daarbij zul je creatieve, onderscheidende teksten moeten maken, die passen bij je concept, strategie en merk. Dat kan AI nooit helemaal uit handen nemen.

MEDIACONSUMPTIE
Ik doe meerdere keren per dag een vast rondje op mijn telefoon en ga dan langs de social media (Instagram en Facebook) en check nu.nl. Ik ben ook fan van tijdschriften, zoals Flair en Linda. Daarmee heb ik even een lekker een momentje voor mezelf. Ik heb sowieso een grote liefde voor media. Ik heb achttien jaar bij publishers gewerkt (Mediahuis, Sanoma, DPG Media).

ONTSPANNING
We hebben hier op de afdeling een tafeltennistafel. Het is best fijn om af en toe achter je monitor vandaan te komen en een potje met een collega te spelen. Daarna kun je er weer fris tegenaan. En thuis sport ik minimaal drie keer in de week. Ook al regent het of is het koud, afzeggen is geen optie. Sporten is zo belangrijk voor ontspanning.

ACADEMY
In de korte tijd dat ik bij Abovo Maxlead zit, merk ik dat mensen hier doorgaans lang werken. Er heerst een fijne, nuchtere en ontspannen sfeer waar mensen zichzelf kunnen zijn. Ik denk dat dat een voorwaarde is om je te kunnen ontwikkelen en zeker ook om talent vast te houden. Ook is er een Academy, met als doel nieuwe werknemers binnen zes maanden op te leiden tot volwaardige online marketeer. Trainingen en opdrachten worden in groepsverband aangeboden en je wordt een-op-een intensief begeleid door je eigen mentor. Inmiddels is de Academy voor Abovo Maxlead een bewezen succes.

GUILTY PLEASURE
Alle tv-programma’s die zijn gericht op dating en liefde. Van First Dates tot Too Hot To Handle, ik vind het heerlijke tv!

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken