Lore Vanaudenhove van Bristol: 'Goede marketing is verrassend en durft buiten de lijntjes te kleuren'

Lore Vanaudenhove van Bristol: 'Goede marketing is verrassend en durft buiten de lijntjes te kleuren'
  • Food-en-retail
  • 12 aug 2022 @ 08:00
  • 19050 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingInterview

Lore Vanaudenhove is Marketing Manager bij Bristol. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden. 'We zijn keihard aan het werk om Bristol volledig te transformeren en klaar te stomen voor de toekomst.'

LIEFDE
Ik werk al bijna tien jaar als marketeer. Voorheen in de mediasector, onder meer bij The Guardian en Knack, en nu sinds een jaar in de retail. Vijf jaar geleden verhuisde ik voor de liefde naar Londen en daar met diezelfde liefde terugverhuisd naar België.

WHAT’S NEW?
Wat is er niet nieuw bij Bristol? Wij zijn als bedrijf keihard aan het werk om Bristol volledig te transformeren en klaar te stomen voor de toekomst. Daar hoort onder andere een nieuw marketingconcept bij, bijna elke week een winkel die verbouwd wordt en dit najaar een nieuwe webshop.

KWALITEIT
Ik moet altijd vertellen dat je bij Bristol niet alleen een goede prijs, maar ook kwaliteit krijgt. Je kunt bij ons dan ook terecht voor leren schoenen en A-merken bijvoorbeeld. En dat we een familiebedrijf zijn, dat lijkt ook bijna niemand te weten. Nog marketinguitdagingen genoeg dus!

TROTS
We beslisten onlangs last minute een Moederdag-evenement te organiseren voor onze klanten. Ik was enorm trots op mijn team dat het toch allemaal voor elkaar heeft gekregen. Bovendien hadden we meer dan 4.000 deelnemers, veel meer dan we gehoopt hadden. Een blundertje? Ik ben een vrij digital first marketeer en toen ik bij Bristol begon was ik me niet altijd even bewust van de doorlooptijd van de productie van POS-materiaal bijvoorbeeld. Daardoor is het wel eens een keertje spannend geweest qua timing, maar daar leer je natuurlijk alleen maar van 😊.

LIDL
De campagnes van Lidl zijn enorm sympathiek. Zij zijn er echt in geslaagd om van een goedkoop naar een slim merk te gaan. Hun tagline ‘Voor iedereen die telt’ vind ik geweldig.

SCHREEUWERIG
Ik erger me aan heel schreeuwerige radioreclames die met een hoge frequentie ingeboekt zijn. Tijdens een lange autorit kan dat wel vervelend worden.

LIJNTJES
Goede marketing is marketing die ook buiten de lijntjes durft te kleuren en verrassend is. Merken die een heel consequent verhaal vertellen en zoiets kunnen opbouwen.

INFLUENCER
Een voorbeeld van slechte marketing is influencermarketing die niet klopt, waarbij de influencer totaal geen binding heeft met het merk of product. Terwijl als het wél klopt en de influencer ook de ruimte krijgt om creatief met het merk aan de slag te gaan er hele leuke dingen uit kunnen komen.

UITDAGING
Eruit springen door een goed verhaal te vertellen in een competitieve markt waar er heel veel en luid geroepen wordt.

MERK
Ik kan niet zeggen dat ik echt een favoriet merk heb. Ik kan goede brand marketing vanuit professioneel oogpunt appreciëren, maar meestal zoek ik vooral prijs-kwaliteit. Bij welk merk ik dan terecht kom varieert.

PAPIER
Ik heb een abonnement op De Standaard en kan er enorm van genieten om in het weekend de krant op papier te lezen; als m’n dochtertje van 1,5 het toelaat tenminste 😊. Ik luister ook best veel podcasts, onder meer Today in Focus van The Guardian. The Guardian blijft ook nog altijd m’n favoriete mediamerk, waarschijnlijk mede omdat ik er zelf aan mee heb mogen bouwen. Daarnaast kijk ik ook graag series op Netflix. Onlangs het nieuwe seizoen van Stranger Things uitgekeken, heerlijke tv.

Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken