Bojan Brkić van AutoScout24: Van occasionplatform naar mobiliteitsplatform

Bojan Brkić van AutoScout24: Van occasionplatform naar mobiliteitsplatform
  • Food-en-retail
  • 8 aug 2022 @ 09:59
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Automotive

Bojan Brkić is Marketing Manager bij AutoScout24. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

VOORSTELRONDJE
Ik ben 34 jaar en woon in Rotterdam. Zoals de Rotterdammers zeggen ‘Geen woorden, maar daden’ sluit goed aan bij hoe ik in het leven sta. Naast auto’s en reizen is tennis mijn grote passie, waarbij ik zelf lange tijd op hoog niveau heb getennist. Deze ervaring neem ik ook mee in mijn dagelijks leven. Als sporter wil je continu je niveau verbeteren en dit wil ik ook in mijn werk. Dat ik wil blijven leren en verbeteren, is wel echt iets wat mij typeert. Ik sta er bovendien om bekend om mensen over te halen om Kroatië of andere landen uit de Balkan te bezoeken; daar liggen namelijk mijn roots.

WHAT’S NEW?
Dit jaar kocht AutoScout24 onder meer remarketingbedrijf AutoProff, het Nederlandse LeaseTrader & LeaseVergelijker, en nam het een belang in het Noorse bedrijf Imove, met wie inmiddels flexibele auto-abonnementen worden aangeboden.
Het bestaansrecht van AutoScout24 blijft het koppelen van vraag en aanbod, waarbij de wens van de consument bepalend is. En die consument wil steeds sneller en gemakkelijker bediend worden en eist daarbij steeds meer flexibiliteit, zoals private lease, abonnementsvormen en het direct online kopen van een auto.
En in die veranderende consumentenvraag schuilt de grote kans en tegelijkertijd uitdaging voor AutoScout24, waarbij we de verschillende diensten op ons platform gaan integreren en ons als merk gaan positioneren als mobiliteitsplatform in plaats van een occasionplatform.

24/7
Wat ik altijd moet uitleggen over mijn werk? De betekenis van 24 in onze merknaam. AutoScout24 bestaat al meer dan 20 jaar en de oprichters hadden destijds bedacht dat ons platform 24 uur per dag, 7 dagen per week te gebruiken was.

TROTS
Ik ben er trots op dat we de afgelopen jaren elk jaar weer records hebben verbroken qua naamsbekendheid, bezoekersaantallen en de verstuurde leads aan onze klanten. En dat we veel toffe publicaties hebben gehad door slim en snel data te gebruiken via PR. Het meest trots ben ik op ons Nederlandse en internationale team waarmee we dit gezamenlijk hebben gerealiseerd.

WEDEROPSTANDING
De Apple Think Different-commercial uit 1997 vind ik erg inspirerend. In de commercial worden diverse legendes getoond die de wereld hebben veranderd door niet tevreden te zijn met de status quo. Achteraf bleek dit ook het startschot van de wederopstanding van Apple, wat aan de rand van een faillissement stond. Met de nieuwe merkcampagne in combinatie met iconische producten werd het één van de meest waardevolle bedrijven ter wereld.



ERGERNIS
Commercials van slechte kwaliteit en executie waarbij het beeldmateriaal vaak niet geschikt is voor de verschillende mediakanalen. En aan commercials van internationale merken die de reclame alleen lokaliseren door een voice over te gebruiken waarbij iedereen kan zien dat het niet de stem van de acteur of actrice is.

GOEDE MARKETING
Als merken/bedrijven het Golden Circle-concept - Why, How, What - van Simon Sinek in hun marketingstrategie en uitingen succesvol hebben geïmplementeerd en daarmee hun doelgroep inspireren om het product te kopen en/of de dienst te gebruiken door hun storytelling. En uiteraard ook de medewerkers van het bedrijf inspireren en tevreden houden want dat zijn je beste ambassadeurs.

FRUSTRATIE
Als merken hun marketingboodschap niet waar kunnen maken in de praktijk. En als er weinig aandacht is besteed aan details; Het zijn de kleine details die essentieel zijn en het verschil kunnen maken.

UITDAGING
Het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste kanaal en op het juiste moment doordat personalisatie steeds ingewikkelder wordt door de steeds strengere richtlijnen van privacy en data.

HEAD
Head is mijn favoriete merk en ik gebruik het dan ook meerdere keren per week op de tennisbaan. Head sponsort atleten die mij inspireren of hebben geïnspireerd. Als sporter wil je continu je niveau verbeteren en dit wil ik ook in mijn werk. Voor AutoScout24 heb ik overigens bij Head gewerkt. Ik ben loyaal aan de bedrijven waarvoor ik werk/heb gewerkt en kies ze zorgvuldig uit.

MEDIA
Ik vind het erg inspirerend en leerzaam om biografieën te lezen of boeken over bedrijven en management- en marketinggerelateerde onderwerpen. Daarnaast vind ik het leuk om boeken te krijgen van anderen, boeken waardoor zij geïnspireerd zijn geraakt, het liefst met een persoonlijke tekst erin.

Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken