[Mijn Marketing] Tim Geelen van The Coca-Cola Company

[Mijn Marketing] Tim Geelen van The Coca-Cola Company
  • B2b
  • 1 apr 2022 @ 08:15
  • 19924 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Tim Geelen is Senior Brand Manager bij The Coca-Cola Company en verantwoordelijk voor de merken Fuze Tea, Sprite en Royal Bliss in Nederland: ‘Ik geloof niet in de traditionele verdeling tussen disciplines als marketing en sales en de gedachte dat deze vaak tegengestelde belangen hebben binnen een organisatie.’

MEER DAN ADVERTISING
Iets dat je aan buitenstaanders vaak moet uitleggen, is dat marketing veel meer is dan alleen advertising. Marketing is een integraal onderdeel van elke business. Een natuurlijk is adverteren hier onderdeel van, maar marketing start altijd vanuit de positionering en de resultaten die je wilt behalen. Een goede marketeer is betrokken bij alle facetten van de business en ik geloof dan ook niet in de traditionele verdeling tussen disciplines als marketing en sales en de gedachte dat deze vaak tegengestelde belangen hebben binnen een organisatie.

CHALLENGER
Als ik moet kiezen, dan ben ik trots op de lancering van Fuze Tea, inmiddels alweer vier jaar geleden. Ik vind dat we erg trots mogen zijn op het feit dat Fuze Tea inmiddels niet meer weg te denken is in een gevestigde categorie als ijsthee. Bovendien hebben wij de categorie als challenger echt een boost kunnen geven. In samenwerking met de bottelaar Coca-Cola Europacific Partners hebben we zo in korte tijd een sterk merk gebouwd in het retailkanaal en de horeca en bovendien een sterk fundament gelegd om de komende jaren verder te groeien.

VOLVO
Volvo maakt altijd erg sterke commercials, streeft naar een wereld zonder verkeersslachtoffers en dit komt terug in hun advertising. Hierin benadrukt Volvo op een krachtige manier de eigenschappen in de auto die zij ontwikkeld hebben ten aanzien van verkeersveiligheid en linken dit vervolgens erg goed aan het emotionele aspect hiervan. Volvo Moments is inmiddels al een paar jaar oud, maar is daar een goed voorbeeld van. Aandacht voor de momenten die misschien nooit gaan gebeuren, maar die er wel het meeste toe doen. Prachtig gedaan!

NASYNCHRONISATIE
Ik erger me aan commercials met slechte nasynchronisatie die vervolgens ook nog eens niet de juiste tone of voice hebben in de huidige maatschappij. Een goed voorbeeld daarvan staat tussen de winnaars van de Loden Leeuw van vorig jaar.

UITDAGING
Nu de maatschappij weer volledig opengaat, is de grote uitdaging voor marketeers om hier niet massaal op in te springen zoals dit ook gedaan werd aan het begin van de coronacrisis. Afgelopen periode hebben veel merken hierop proberen in te spelen. Ik verwacht dat consumenten dit als niet authentiek ervaren en denk dat dit op lange termijn ook niets voor de merkperceptie doet.

ARLA
Een van mijn favoriete merken is Arla. Ik vind het knap hoe dit zuivelmerk in een volwassen categorie toch een voortrekkersrol weet te spelen op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Met name de introductie van Skyr als nieuw segment binnen het zuivelschap is sterk gedaan.

ZELFSPODCAST
Ik ben tijdens de coronacrisis fanatieker geworden in het luisteren van podcasts. Ik luister graag naar Zelfspodcast als ontspanning en om af en toe eens goed te lachen. Daarnaast vind ik het bijvoorbeeld ook interessant om naar CMO Talk te luisteren en te horen waar andere marketeers mee bezig zijn en waar zij tegenaan lopen. Ik merk dat een van de uitdagingen van het werken in een grote organisatie het behouden van de externe lens is en het luisteren naar collega’s of experts door middel van podcasts helpt mij hierin.

Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma

Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken