Mijn Marketing: Perijn Hoefsloot van Beter Bed

Mijn Marketing: Perijn Hoefsloot van Beter Bed
  • Food-en-retail
  • 5 jan 2023 @ 08:30
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailMarketing

Perijn Hoefsloot is bij Beter Bed verantwoordelijk voor Marketing, Customer Experience en Strategisch Business Development. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: 'Van beddenexpert naar slaapexpert'.

KARATE
Ik sport het liefst ‘s ochtends vroeg als iedereen nog in bed ligt en sinds twee jaar kan ik mijn energie kwijt in karate.

SLAPEN
Na een rondreis bij T-Mobile, Heineken en UPC in Nederland en Zwitserland, ben ik in 2016 bij Beter Bed gestart als Directeur E-commerce, waar ik een enthousiaste en gemotiveerde organisatie aantrof die de handen uit de mouwen wilde steken om onze omnichannel strategie tot leven te laten komen. Inmiddels werk ik zes jaar met veel plezier bij Beter Bed en ben ik op dit moment verantwoordelijk voor Marketing, Customer Experience en Strategisch Business Development. In mijn huidige rol zorg ik er voor dat we met de juiste klantfocus heel Nederland en België beter laten slapen en daardoor beter laten leven.

MANIFEST
Mensen zijn steeds meer bezig met hun gezondheid, zoals voldoende beweging en gezonde voeding. Een dagelijkse activiteit die we vaak over het hoofd zien, maar die minstens zo belangrijk is voor onze gezondheid, is slapen. Beter slapen maakt mensen gelukkiger, gezonder en productiever en Beter Bed zorgt er al veertig jaar voor dat mensen beter kunnen slapen en leven. Twee jaar geleden zijn we begonnen met onze herpositionering van beddenexpert naar slaapexpert in het value for money-segment. Dat betekent dat alles wat we intern en extern doen bij moet dragen aan onze Beter slapen, beter leven-missie.
Om het belang van slaap verder uit te dragen, zijn we inmiddels diverse initiatieven gestart. Van eigen blogs en video’s, waarin we dagelijks tips geven aan consumenten rondom beter slapen, tot een slaapmanifest waarin we beloven om er alles aan te doen om mensen te helpen beter te slapen. We werken samen met artsen, specialisten en gezondheidsinstituten om onze boodschap nog beter over te brengen. Zij voorzien ons ook van wetenschappelijk onderbouwde kennis zodat wij het juiste advies aan onze klanten kunnen geven en onze producten verder kunnen verbeteren op basis van de laatste inzichten.
Daarnaast leiden we ons personeel op zodat zij klanten de juiste tips kunnen geven voor een betere nachtrust en we hebben ‘Beter Slapen ID’ geïntroduceerd; een innovatief meetsysteem in onze winkels dat onze klanten helpt om via sensoren in een matras datagedreven, onafhankelijk en persoonlijk slaapadvies te krijgen. Het belangrijkste van deze ontwikkeling is dat we zien dat het werkt. Klanten reageren enthousiast en krijgen meer waardering voor hun slaap.

BUREAUS
We werken met de volgende bureaus samen: reclamebureau Joe Public, YouTube Agency Team5pm, Newcraft voor digital marketing, Qontent Matters voor marketingactivatie en Newslab voor PR.

GODIN
Mijn marketingheld? Ik ben opgegroeid met Seth Godin, lees nog steeds regelmatig zijn nieuwsbrief met snappy en gedachtenprovocerende quotes, absoluut inspirerend.

HUMOR
Ik hou van commercials met humor en dan het liefst met een goede clou aan het eind, zoals een aantal bekende formats, die inmiddels hun succes wel hebben bewezen: de paarse krokodil van Ohra, de manager van Cup-a-Soup en ‘Even Apeldoorn bellen’ van Centraal Beheer.



Maar ik vind het ook tof als merken het aandurven om een maatschappelijk thema onder de aandacht te brengen, zoals Suitsupply of Dove…



Mezelf ergeren doe ik niet zo snel, maar ik zap zeker wel eens weg. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat sommige commercials direct moeten scoren of effectief kunnen zijn zonder een inspirerend verhaal.

POSITIONERING
Goede marketing is marketing waarbij het verhaal op elk touchpoint consistent wordt doorgevoerd en weet te raken, het herkennen en gebruiken van een goede kans of klantinzicht en dit doorvertalen. Iets wat wellicht niet voelt als marketing, maar intrinsiek het merk drijft en met bewijsvoering kan worden onderbouwd. Zelf zetten we hierin ook stappen door onze positionering te veranderen, bijvoorbeeld met onze Beter Slapen ID-commercial.



FRUSTRATIE
Marketing waarin je tot het oneindige geretarget wordt. Nee, dank u! De vorige achttien keer dat ik deze pre-roll zag, heb ik deze ook al na 5 seconden weg geklikt!

UITDAGING
Om het soms net even anders te doen en niet in het stramien te blijven steken. De focus op relevantie, maar ook je kop boven het maaiveld uitsteken, zonder dat je teveel afwijkt van waar je als merk vandaan komt. Mijn achtergrond zit met name in online marketing waar bijna alles meetbaar lijkt, maar dat is natuurlijk niet zo. Je moet ook het lef hebben om een goed idee in de markt te zetten of de durf om soms te kiezen voor iets waar je sterk in gelooft. Ik moedig mijn team aan om ook ‘bold’ te zijn en soms dingen te testen of gewoon durven te doen. Ik denk dat we daarin steeds beter slagen.

LOVEBRAND
Naast Beter Bed bedoel je? 😉 Ik blijf groot fan van wat Lego doet. Als kind vond ik het al leuk om te bouwen en te creëren, mijn fantasie kwijt te kunnen, en nu bouw ik vaak samen met mijn twee jongens. Ik vind Lego’s contentsamenwerkingen heel sterk, zoals bijvoorbeeld met StarWars en Harry Potter en Lego Masters op tv. En natuurlijk de fysieke experience stores; alles vanuit één centrale merkgedachte.

MEDIACONSUMPTIE
Ik ben een echte muziekliefhebber en luister regelmatig Spotify of Sublime. Ik zet overigens het liefste een oude jazz vinylplaat op - heerlijk om soms een album ook in rust te luisteren op de manier die de artiest heeft bedoeld. Daarnaast consumeer ik eigenlijk nagenoeg alleen maar online en on demand media, zoals een serie op Netflix. Ik browse veel, laat mij regelmatig inspireren en informeren via LinkedIn en Instagram en als mijn interesse wordt opgewekt vind ik het leuk om de verdieping op een onderwerp op te zoeken. De NOS-app open ik een aantal keer per dag en ik volg de Formule 1 via Racingnews365 en Viaplay.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken