Willeke Binnendijk van MyHeritage: 'De uitdaging is de ongekende kracht van AI positief aan te wenden'
- Algemeen
- 27 dec 2022 @ 08:17
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InterviewAIMarketing
- 27 dec 2022 @ 08:17
- Nanny Kuilboer
Willeke Binnendijk is sinds 2015 als Country Manager Nederland voor MyHeritage, het wereldwijde online platform voor het ontdekken van familiegeschiedenis en DNA-testen. In haar rol is zij onderdeel van het global marketing team. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
NIEMAND WEET…
dat ik met mijn laptop en mobiele telefoon de enige representant van MyHeritage ben in Nederland, maar honderden collega's heb in het buitenland met net zoveel nationaliteiten! Die enorme diversiteit plus de ongelooflijke teamspirit binnen de organisatie maken dat ik het zelfs na bijna acht jaar nog steeds erg naar mijn zin heb.
WHAT’S NEW?
We hebben recent de AI Time Machine gelanceerd, een nieuwe feature waarmee je met behulp van gewone foto's (zoals selfies of vakantiefoto's) AI-gegenereerde afbeeldingen kunt maken van jezelf als historisch figuur of avatar. Bijvoorbeeld een viking, een Egyptische farao, Griekse filosoof of in de stijl van de Fifties. De resultaten zijn waanzinnig mooi, je gelooft je ogen niet (zie headerfoto).
HELD
Mijn zus Heidi Binnendijk en alle andere geweldige zelfstandige marketingcommunicatieprofessionals die vaak in korte tijd een organisatie doorgronden en een extra marketingboost geven.
ONTROEREND
Wat ik een leuke commercial vind? Die van de Staatsloterij - vader en zoon die hun droomreis maken, vind ik ontroerend.
Ergeren aan commercials doe ik niet. Geen. Ik erger me eerder aan mensen die zich overal aan ergeren en by default in de afkraakstand staan ;-) De beste stuurlui staan nog altijd aan wal!
COOLBLUE
Goede marketing is als het hart van het merk overal consequent tot uiting komt. Coolblue is daar een goed voorbeeld van. Alles ademt servicegerichtheid, humor en nuchterheid: van hun advertenties, de service in hun winkels tot aan hun bezorgbussen en taalgrapjes waar ik dol op ben!
UITDAGING
Bij MyHeritage zie ik van dichtbij de impact van AI. De uitdaging voor marketeers, maar ook breder in de organisatie, is hoe je de ongekende kracht van AI positief kunt aanwenden om dingen te verbeteren, mooier te maken of op te lossen.
LOVEBRAND
Ik ben erg gecharmeerd van Vinted. Heel knap hoe zij tweedehands kleding shoppen glans en charme hebben weten te geven voor de consument op internationale schaal. Het aanbod is enorm, de site en app en het hele logistieke proces werkt heel gebruiksvriendelijk. Het allermooist is natuurlijk hoe ze daarmee fashion duurzaam helpen maken. Chapeau!
MEDIACONSUMPTIE
Ik ben van de ouderwetse, gedegen, feitelijke analyses en heb vooral interesse in internationale en toekomstbepalende ontwikkelingen en innovaties. Daarom heb ik een abonnement op het FD en online lees ik allerlei buitenlandse kranten.
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rijksmuseum lanceert Collectie Online met AI
- [onderzoek] CMO vindt media belangrijkste strategische pijler...
- [column] MarketingAffairs 17: Marketing als oplossing
- Efteling is bekendste attractiepark
- De marketingtransfers van week 48, 2024
- Reistrends 2025 volgens Booking.com: 'Bewust, authentiek en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events