Jacqueline Rutgers van Snap Inc.: 'Uiteindelijk zijn mensen het belangrijkste binnen je organisatie, dus die moet je koesteren'

Jacqueline Rutgers van Snap Inc.: 'Uiteindelijk zijn mensen het belangrijkste binnen je organisatie, dus die moet je koesteren'
  • Online
  • 4 nov 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketingSocial media

Jacqueline Rutgers is Head of Marketing bij Snap Inc., het moederbedrijf van Snapchat. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

BEAUTY + BIER
Na lange tijd voor FMCG-corporates te hebben gewerkt in de beauty- en bierbranche, in binnen- en buitenland, werk ik sinds drie jaar bij Snap Inc. Ik ben moeder van een zoontje van 10 maanden en heb een zwak voor mode en kunst.

FUN???
Iets dat ik altijd moet uitleggen over mijn werk? Dat Snapchat en Augmented Reality er niet alleen voor de fun zijn en puur om puppy-oren en baby faces draait. Nee, AR verandert de manier waarop zowel Gen Z als Millennials inspiratie opdoen, producten proberen én kopen. AR geeft consumenten meer vertrouwen dat zij iets kopen wat bij hen past, letterlijk en figuurlijk.

UPS & DOWNS
Snapchat is een redelijk jong bedrijf en daar horen ups & downs bij. Ik ben er trots op om gedurende beide tijden het team in Noord-Europa te bouwen en te ondersteunen. Uiteindelijk zijn mensen het belangrijkste binnen je organisatie, dus die moet je koesteren.

KENZO
Een van mijn favoriete commercials is die van Kenzo die werd uitgebracht om Kenzo’s allereerste parfum onder de aandacht te brengen. Het is het tegenovergestelde van de zachte en vaak stereotyperende manier waarop parfums normaal onder de aandacht worden gebracht en heel passend bij waar Kenzo voor staat als merk.



DIVERS & INCLUSIEF
Ik erger me niet snel aan commercials, maar het is inmiddels duidelijk dat het essentieel is om commercials te maken die onze samenleving reflecteren en dus divers en inclusief zijn.

GOEDE MARKETING IS…
marketing met de consument centraal. Juist daarom is het zo belangrijk dat meer merken het belang van AR binnen het marketingplan gaan zien. Consumenten verwachten het namelijk.

SLECHTE MARKETING IS…
schreeuwerige marketing.

UITDAGING
De grootste uitdaging voor de marketeers van Nederland is om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de samenleving, cultuur en technologie. Relevantie wordt door een samenspel van deze drie bepaald.

LOVEBRAND
Tiny Cottons, het allerschattigste merk voor kleintjes.

MEDIACONSUMPTIE
Ik lees het nieuws elke dag via de Volkskrant-app en gebruik natuurlijk Snapchat om te communiceren met mijn vrienden en familie, ja echt!

Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken