NRC Media wordt Mediahuis NRC
- Media
- 3 jan 2023 @ 10:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DagbladuitgeversContent
- 3 jan 2023 @ 10:59
- Peter van Woensel Kooy
Het Belgische Mediahuis is door internationale acquisities een Europese speler van formaat. Sinds 2015 is ook NRC Media onderdeel van het bedrijf. Om voortaan duidelijker te communiceren dat NRC Media onderdeel is van Mediahuis, wordt de naam gewijzigd van NRC Media in Mediahuis NRC.
Laatstgenoemde is voortaan de naam in alle officiële documentatie, waaronder offertes en facturen. De naamswijziging heeft geen invloed op het beleid van NRC Media of op de relatie met Mediahuis Nederland, melden de partners.
'Mediahuis gelooft in een pluriform medialandschap, waarbij het de nieuwsmerken aanmoedigt om hun eigen redactionele geluid te laten horen. De merken bepalen in volledige vrijheid hun redactionele en commerciële beleid. Hierdoor spreken alle nieuwsmerken van Mediahuis ieder een specifieke doelgroep aan. Die keuzevrijheid komt zowel de journalistiek als de verdienmodellen ten goede.'
Succesvolle combi
Commercieel directeur Madelon Fortuin vult aan: 'We zijn trots dat we onderdeel uitmaken van een succesvolle en internationale journalistieke organisatie, die meerdere sterke nieuwsmerken vertegenwoordigt. We leren van elkaar en nemen succesformules van elkaar over. Maar wél altijd met als uitgangspunt dat het moet passen bij het journalistieke merk waar wij voor staan.' Voorbeeld van een sterk eigen merkinitiatief is volgens Fortuin podcasting, een medium dat NRC al in een vroeg stadium omarmde. 'Podcasting sluit naadloos aan bij de redactionele formule van NRC, die gestoeld is op diepgravende onderzoeks- en uitzoekjournalistiek en nadrukkelijk niet achter het snelle citaat aanjaagt', aldus Fortuin, 'Onze keuze voor podcasts is ook bepalend voor het commerciële beleid dat binnen Mediahuis NRC zal worden uitgevoerd. Het is fijn om onderdeel te zijn van een familie die ons deze vrijheid biedt.'
Goede werking op merkniveau
Dominic Stas, CEO Mediahuis NRC: 'Met deze naamswijziging maken we duidelijk dat we deel zijn van een dynamische, snelgroeiende internationale groep met een sterke focus op professionele nieuwsvoorziening. Deze groep zoekt schaalvoordelen, maar gelooft tegelijkertijd in het belang van een goede werking op merkniveau. Wat advertentiewerking betreft, blijft Mediahuis NRC dus ook zijn eigen succesvolle autonome koers varen, net zoals we in het verleden deden.'
Meer info is hier te vinden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- sales
- Mediahuis NRC
- podcast
- Dominic Stas
- content
- krant
- Madelon Fortuin
- journalistiek
- Rokin
- NRC Media
- CEO
- media
- kwaliteit
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

