NRC Media wordt Mediahuis NRC
- Media
- 3 jan 2023 @ 10:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DagbladuitgeversContent
- 3 jan 2023 @ 10:59
- Peter van Woensel Kooy
Het Belgische Mediahuis is door internationale acquisities een Europese speler van formaat. Sinds 2015 is ook NRC Media onderdeel van het bedrijf. Om voortaan duidelijker te communiceren dat NRC Media onderdeel is van Mediahuis, wordt de naam gewijzigd van NRC Media in Mediahuis NRC.
Laatstgenoemde is voortaan de naam in alle officiële documentatie, waaronder offertes en facturen. De naamswijziging heeft geen invloed op het beleid van NRC Media of op de relatie met Mediahuis Nederland, melden de partners.
'Mediahuis gelooft in een pluriform medialandschap, waarbij het de nieuwsmerken aanmoedigt om hun eigen redactionele geluid te laten horen. De merken bepalen in volledige vrijheid hun redactionele en commerciële beleid. Hierdoor spreken alle nieuwsmerken van Mediahuis ieder een specifieke doelgroep aan. Die keuzevrijheid komt zowel de journalistiek als de verdienmodellen ten goede.'
Succesvolle combi
Commercieel directeur Madelon Fortuin vult aan: 'We zijn trots dat we onderdeel uitmaken van een succesvolle en internationale journalistieke organisatie, die meerdere sterke nieuwsmerken vertegenwoordigt. We leren van elkaar en nemen succesformules van elkaar over. Maar wél altijd met als uitgangspunt dat het moet passen bij het journalistieke merk waar wij voor staan.' Voorbeeld van een sterk eigen merkinitiatief is volgens Fortuin podcasting, een medium dat NRC al in een vroeg stadium omarmde. 'Podcasting sluit naadloos aan bij de redactionele formule van NRC, die gestoeld is op diepgravende onderzoeks- en uitzoekjournalistiek en nadrukkelijk niet achter het snelle citaat aanjaagt', aldus Fortuin, 'Onze keuze voor podcasts is ook bepalend voor het commerciële beleid dat binnen Mediahuis NRC zal worden uitgevoerd. Het is fijn om onderdeel te zijn van een familie die ons deze vrijheid biedt.'
Goede werking op merkniveau
Dominic Stas, CEO Mediahuis NRC: 'Met deze naamswijziging maken we duidelijk dat we deel zijn van een dynamische, snelgroeiende internationale groep met een sterke focus op professionele nieuwsvoorziening. Deze groep zoekt schaalvoordelen, maar gelooft tegelijkertijd in het belang van een goede werking op merkniveau. Wat advertentiewerking betreft, blijft Mediahuis NRC dus ook zijn eigen succesvolle autonome koers varen, net zoals we in het verleden deden.'
Meer info is hier te vinden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Rokin
- kwaliteit
- journalistiek
- NRC Media
- sales
- Mediahuis NRC
- podcast
- krant
- media
- Dominic Stas
- Madelon Fortuin
- content
- CEO
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO breidt meting uitgesteld kijken... 21-01-2025
- Exclusieve samenwerking Talpa Media... 21-01-2025
- NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025... 20-01-2025
- IPG Mediabrands wint Dominos account20-01-2025
- Media-onderzoek WARC: overvloed,... 17-01-2025
- Erik van Aalst algemeen directeur... 17-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day