[DPC22] Bijlo: ‘Neem je podcast op in het donker’
![[DPC22] Bijlo: ‘Neem je podcast op in het donker’](/media/nieuws/2022/11/bijlo-neem-je-podcast-op-in-het-donker/Dia1-(002).jpg)
- Media
- 2 nov 2022 @ 10:29
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Dutch Podcast ConferenceContent
- 2 nov 2022 @ 10:29
- Ryan Baij
In de wereld van lichtverslaafden lijkt het luisteren ondergeschikt te worden. Maak je podcast daarom in het donker. Dat was één van de take outs van Vincent Bijlo als afsluitende keynote op de Dutch Podcast Conference.
In een donkere zaal – naar de beleving van degene die kunnen zien, immers heeft Bijlo, zo stelt hij, geen vergelijkingsmateriaal. Zonder licht geen donker - vertelde Bijlo over het belang van luisteren, het belangrijkste onderdeel van de podcast.
‘Je hoeft niet hard te praten’, zo vertelt Bijlo, de specialist in luisteren. ‘Podcasters hebben de neiging om te schreeuwen. Dat je de luisteraar niet kan zien, wil niet zeggen dat hij je niet hoort. Als je een podcast in een het donker zou opnemen, zou je veel beter luisteren en ook rustiger, zachter en verstaanbaarder gaan praten.’
Bijlo geeft de podcastmaker ook nog een tip mee: gebruik je intuïtie om de klant te bereiken. Als je iets leuks vertelt, hou je de aandacht altijd vast. Zie de luisteraar als mens, maar vergeet de boodschap niet. De boodschap bindt het publiek.
Lees verder: [DPC22] Love is in the ear
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid opent deuren
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
Laatste Nieuws
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn... 03-02-2023
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day