Soundz Magazine viert 5-jarig bestaan met Henny Vrienten
- Media
- 24 feb 2020 @ 10:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 24 feb 2020 @ 10:04
- Sjaak Hoogkamer
Muziekmagazine Soundz viert in februari haar 5-jarig jubileum met Henny Vrienten als gasthoofdredacteur. Het blad wordt gemaakt door bekende journalisten zoals Leo Blokhuis, columnist Rob Stenders en hoofdredacteur Jean-Paul Heck.
Dat Henny Vrienten bereid was om als gasthoofdredacteur te fungeren was volgens Heck best bijzonder en is de keuze voor hem een logische: ‘Er zijn weinig muzikanten met een loopbaan die meer dan 50 jaar bestrijkt en die zo veelzijdig is. Tot op de dag van vandaag blijft hij op hoog niveau productief. Henny is een monument voor de Nederlandse muziek en een bijzonder fijn mens om mee samen te werken.’
Vrienten maakt voor deze speciale jubileumeditie samen met de redactie een reeks bijzondere verhalen.
De muzikant die onlangs nog aangaf voorlopig niet aan een biografie te denken omdat hij nog midden in het muzikale leven staat, is één van de meest veelzijdige en succesvolste muzikanten uit de Nederlandse muziekgeschiedenis. Vrienten maakt voor deze speciale jubileumeditie samen met de redactie een reeks bijzondere verhalen. Hij ontmoette in zijn huis in Amsterdam een groep Tilburgse muzikanten waarmee het in de jaren ’60 allemaal begon. Daarnaast bezocht Vrienten met Jan Akkerman, Pablo van de Poel en Anton Goudsmit zijn favoriete gitaarwinkel. Tevens tekende hij zelf herinneringen op van collega-muzikanten over hun eerste gitaar. Natuurlijk verzorgde Vrienten als gasthoofdredacteur voor een persoonlijk voorwoord en vatte Rob Stenders die net als Vrienten opgroeide in Tilburg, zijn ‘Doe Maar-jeugd’ samen in een column. Het magazine sprak ook uitgebreid met de drie andere leden van Doe Maar. Leo Blokhuis dook voor zijn rubriek ‘Dossier’ in de geschiedenis van de Nederpop.
De covershoot en foto’s bij uitgebreide reportage Henny Vrienten zijn gemaakt door fotograaf William Rutten. ‘Daarnaast hebben we Soundz naar aanleiding van het vijfjarig bestaan een mooie opfrisbeurt gegeven die de lezers zal verrassen’, aldus Heck.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes