Kamilla Leupen hoofdredacteur Het Parool

  • Media
  • 28 dec 2020 @ 16:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Nieuwsmedia

Kamilla Leupen (48) is per 1 januari de nieuwe hoofdredacteur van Het Parool. Leupen is sinds 2015 adjunct-hoofdredacteur van de Amsterdamse krant. Ze volgt Ronald Ockhuysen op.

Leupen is unaniem voorgedragen door een sollicitatiecommissie met vertegenwoordigers van DPG Media (moederbedrijf Het Parool), Stichting Het Nieuwe Parool en de redactieraad, zo meldt de krant op zijn eigen website. Leupen wordt de tiende hoofdredacteur van Het Parool. Haar voorganger Ronald Ockhuysen wordt directeur communicatie & strategie bij Chios Media, het bedrijf van Joop van den Ende.

Leupen startte in 1999 als stagiaire bij Het Parool. Vervolgens was ze verslaggever op de stadsredactie en meest recent, sinds 2015, bekleedde ze de functie van adjunct-hoofdredacteur.

Leupen: 'Het Parool is een heel bijzondere titel en niet alleen door zijn geschiedenis als verzetskrant. Het is een titel met een unieke positie; een Amsterdamse krant, maar één die verder kijkt dan de stadsgrenzen én met een landelijke uitstraling. Een krant ook met een bijzondere identiteit en een brede blik. Kritisch, maar wel met een opgewekt humeur.'

Beeld via Twitter-profiel Leupen.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken