Anybody special voor Viva
- Media
- 26 jul 2021 @ 09:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 26 jul 2021 @ 09:31
- Sjaak Hoogkamer
Uitgeverij DPG Media publiceert een special als eerbetoon aan de spraakmakende rubriek Anybody, waarin foto's van naakte lichamen besproken werden.
De rubriek was 30 jaar onderdeel van weekblad Viva, dat afgelopen week voor het laatst verscheen. Het concept en design van de uitgave werd verzorgd door Studio Dorien Franken.
Anybody liet het menselijk lichaam zien zoals het is, ongeacht gender, afkomst of seksuele voorkeur.
De succesvolle rubriek was daarmee een podium voor de omarming van het menselijk lichaam, aldus DPG.
Herkenbare beelden
De special van 16 pagina's heeft een oplage van circa 340.000 exemplaren en wordt meegestuurd met vrouwentitels zoals Libelle, Margriet, Flair en Viva zelf. Het bevat naast de herkenbare zwartwit beelden van fotograaf Elisabeth van Dorp, ook columns van onder meer Debby Gerritsen (Viva) en Hilmar Mulder (Libelle), die terugblikken op hun persoonlijke herinnering aan Anybody. Hoofdredacteur was Wim Spijkers. Studio Dorien Franken kreeg volledige creatieve vrijheid voor het concept en design van de uitgave.
Dorien Franken: ‘In een tijd waarin mensen zich spiegelen aan dat ideale Instagram plaatje geeft Anybody een tegengeluid. Omdat ik me graag inzet voor projecten die bijdragen aan positieve verandering past deze opdracht perfect bij mij.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hema en Kika grote winnaars Ster Gouden Loeki 2024
- KPN lanceert iconische telefoons geïnspireerd door Netflix hits
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen...
- Screenforce lanceert SpotDeli: centraal platform voor...
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes en print doen het goed
- José Rozenbroek nieuwe hoofdredacteur Margriet
Laatste Nieuws
- AMMA 2025: Genomineerden bekend!27-03-2025
- KNGF Geleidehonden viert 90 jaar... 26-03-2025
- José Rozenbroek nieuwe... 24-03-2025
- Hema en Kika grote winnaars Ster... 21-03-2025
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center