Anybody special voor Viva
- Media
- 26 jul 2021 @ 09:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 26 jul 2021 @ 09:31
- Sjaak Hoogkamer
Uitgeverij DPG Media publiceert een special als eerbetoon aan de spraakmakende rubriek Anybody, waarin foto's van naakte lichamen besproken werden.
De rubriek was 30 jaar onderdeel van weekblad Viva, dat afgelopen week voor het laatst verscheen. Het concept en design van de uitgave werd verzorgd door Studio Dorien Franken.
Anybody liet het menselijk lichaam zien zoals het is, ongeacht gender, afkomst of seksuele voorkeur.
De succesvolle rubriek was daarmee een podium voor de omarming van het menselijk lichaam, aldus DPG.
Herkenbare beelden
De special van 16 pagina's heeft een oplage van circa 340.000 exemplaren en wordt meegestuurd met vrouwentitels zoals Libelle, Margriet, Flair en Viva zelf. Het bevat naast de herkenbare zwartwit beelden van fotograaf Elisabeth van Dorp, ook columns van onder meer Debby Gerritsen (Viva) en Hilmar Mulder (Libelle), die terugblikken op hun persoonlijke herinnering aan Anybody. Hoofdredacteur was Wim Spijkers. Studio Dorien Franken kreeg volledige creatieve vrijheid voor het concept en design van de uitgave.
Dorien Franken: ‘In een tijd waarin mensen zich spiegelen aan dat ideale Instagram plaatje geeft Anybody een tegengeluid. Omdat ik me graag inzet voor projecten die bijdragen aan positieve verandering past deze opdracht perfect bij mij.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

