Online Radio Awards vernieuwt in voorjaar 2022

  • Media
  • 17 sep 2021 @ 09:31
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementRadio

De organisatie van de Online Radio Awards, de stichting verenigde-Online Radiostations (v-OR) en medianieuwssite Spreekbuis.nl, heeft de uitreiking van de volgende ORA vastgesteld op 19 mei.

De prijzen voor de beste online radio- en podcast(makers) van Nederland worden traditiegetrouw dan weer uitgereikt tijdens de Online Radio Day vanuit het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in de Mediastad Hilversum. De Online Radio Day staat volgend jaar geheel in het teken van ‘vernieuwing’.

Peter Contant (voorzitter v-OR): ‘Het samenbrengen van online radio- en podcastmakers is een belangrijk onderdeel van ons event. Door de nog steeds bestaande beperkingen en onzekerheden, waardoor ook de Open Studio dagen dit najaar geen doorgang vinden, kiezen we ervoor om de Online Radio Awards en de Online Radio Day naar mei 2022 te brengen. We kunnen hierdoor een hoogwaardig evenement neerzetten waar wij en de mediastad trots op kunnen zijn’

Richard Otto (uitgever Spreekbuis.nl): ‘Er ligt nu 100 jaar radio achter ons; tijd om vooruit te kijken. Radio is nog steeds alive and kicking. Diverse ‘online only radiostations’ trekken al meer luisteraars dan FM-stations. Podcasting is al lang geen hype meer en landelijke uitgevers en merken nemen audio mee als vast onderdeel van hun mediamix of distributie. En dan hebben we ook nog de opkomst van text to speech, interactive audio technology en social audio. De volgende Online Radio Day staat daarom in het teken van ‘vernieuwing’.

Online Radio Day
De Online Radio Day is in korte tijd uitgegroeid tot het grootste gratis toegankelijke radio- en podcast event voor de gehele industrie in Nederland. Gedurende de Online Radio Day wordt er de gehele dag live online radio gemaakt, zijn er workshops, is er een congres, een expo en worden de resultaten van het jaarlijkse Online Radio en Podcast Onderzoek bekend gemaakt. De dag wordt afgesloten met een feestelijke uitreiking van de Online Radio Awards.

Online Radio Awards
De Online Radio Awards zijn een initiatief van de stichting verenigde-Online Radiostations (v-OR) en medianieuwssite Spreekbuis.nl. Jaarlijks worden de makers in de spotlight gezet om online radio en podcasting verder onder de aandacht van het grote publiek te brengen. Het publiek kan zelf stemmen op zijn of haar favoriete online radiostation, podcast en presentator. Een deskundige jury kiest uit de genomineerden een uiteindelijke winnaar.





In 2020 ging de award voor het beste online radiostation naar Efteling Kids Radio. Bastiaan Meijer, bekend van de spraakmakende podcast Podbast, won de award voor beste presentator en de award voor beste podcast van 2020 ging naar de Zelfspodcast van Jaap Reesema en Sander Schimmelpenninck.

Nieuwe jury in aantocht
De jury van de 2020-editie van de Online Radio Awards bestond uit: Adam Curry (ondernemer), Mischa Blok (radio- en podcastmaakster NPO Radio 1), Vincent Bijlo (Cabaretier, podcaster en radio columnist). Pierre Papa (Radiocoach), Isabelle Brinkman (Stationvoice RTL/ voormalig dj/vj 3FM en TMF), Liedewij Hentenaar (directeur RAB), Peter Contant (hoofdredacteur Max Magazine/de glossy Classy Lifestyle en voorzitter v-OR) en Richard Otto (Tens Media/XS2Audio en uitgever van Spreekbuis.nl). De nieuwe jurysamenstelling wordt binnenkort bekendgemaakt. 

(PvWK, foto: Nicholas Githiri / Pexels)


 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken