NRC Media en De Stroom starten samenwerking voor podcasts
- 2 dec 2021 @ 11:20
- Ryan Baij
NRC Media en De Stroom gaan vanaf heden samenwerking rondom podcasts. Het doel is om de autoriteit in podcasts te worden.
De samenwerking komt tot stand nadat NRC vorig jaar de productie-unit Audiohuis oprichtte en Kees de Koning De Stoom. Beide zijn gericht op het maken van podcasts. NRC Media en De Stroom trekken vanaf nu samen op om podcasting naar de volgende fase te brengen. Dat betekent onder meer dat de twee samen businessmodellen ontwikkelen en dat NRC Media, de advertentieafdeling van NRC, advertenties gaat verkopen rondom de podcasts van De Stroom.
Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC: ‘Wat ons bindt, is het geloof in het medium podcast dat sterk groeit met al 49 procent van de Nederlanders die naar podcasts luisteren én de overtuiging dat er een businessmodel in zit. De advertentieafdeling kan behalve pre rolls nu ook mid-rolls, host-reads en ook sponsored podcasts aanbieden We willen dé autoriteit zijn op het gebied van podcasts in Nederland.
Kees de Koning vult aan: ‘Wij wilden samenwerken met een partij die net zo nieuwsgierig is als wij. De relatie is ontstaan door de inhoud. Ik was best onder de indruk van hoe NRC echt specifiek durfde te kiezen voor podcasting. We zijn complementair aan elkaar. De Stroom rond de makers en talenten en NRC Media vanuit de ervaring in commercie rond podcasts die de afgelopen tijd is opgebouwd.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes