NRC Media en De Stroom starten samenwerking voor podcasts
- 2 dec 2021 @ 11:20
- Ryan Baij
NRC Media en De Stroom gaan vanaf heden samenwerking rondom podcasts. Het doel is om de autoriteit in podcasts te worden.
De samenwerking komt tot stand nadat NRC vorig jaar de productie-unit Audiohuis oprichtte en Kees de Koning De Stoom. Beide zijn gericht op het maken van podcasts. NRC Media en De Stroom trekken vanaf nu samen op om podcasting naar de volgende fase te brengen. Dat betekent onder meer dat de twee samen businessmodellen ontwikkelen en dat NRC Media, de advertentieafdeling van NRC, advertenties gaat verkopen rondom de podcasts van De Stroom.
Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC: ‘Wat ons bindt, is het geloof in het medium podcast dat sterk groeit met al 49 procent van de Nederlanders die naar podcasts luisteren én de overtuiging dat er een businessmodel in zit. De advertentieafdeling kan behalve pre rolls nu ook mid-rolls, host-reads en ook sponsored podcasts aanbieden We willen dé autoriteit zijn op het gebied van podcasts in Nederland.
Kees de Koning vult aan: ‘Wij wilden samenwerken met een partij die net zo nieuwsgierig is als wij. De relatie is ontstaan door de inhoud. Ik was best onder de indruk van hoe NRC echt specifiek durfde te kiezen voor podcasting. We zijn complementair aan elkaar. De Stroom rond de makers en talenten en NRC Media vanuit de ervaring in commercie rond podcasts die de afgelopen tijd is opgebouwd.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing