NRC Media en De Stroom starten samenwerking voor podcasts
- 2 dec 2021 @ 11:20
- Ryan Baij
NRC Media en De Stroom gaan vanaf heden samenwerking rondom podcasts. Het doel is om de autoriteit in podcasts te worden.
De samenwerking komt tot stand nadat NRC vorig jaar de productie-unit Audiohuis oprichtte en Kees de Koning De Stoom. Beide zijn gericht op het maken van podcasts. NRC Media en De Stroom trekken vanaf nu samen op om podcasting naar de volgende fase te brengen. Dat betekent onder meer dat de twee samen businessmodellen ontwikkelen en dat NRC Media, de advertentieafdeling van NRC, advertenties gaat verkopen rondom de podcasts van De Stroom.
Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC: ‘Wat ons bindt, is het geloof in het medium podcast dat sterk groeit met al 49 procent van de Nederlanders die naar podcasts luisteren én de overtuiging dat er een businessmodel in zit. De advertentieafdeling kan behalve pre rolls nu ook mid-rolls, host-reads en ook sponsored podcasts aanbieden We willen dé autoriteit zijn op het gebied van podcasts in Nederland.
Kees de Koning vult aan: ‘Wij wilden samenwerken met een partij die net zo nieuwsgierig is als wij. De relatie is ontstaan door de inhoud. Ik was best onder de indruk van hoe NRC echt specifiek durfde te kiezen voor podcasting. We zijn complementair aan elkaar. De Stroom rond de makers en talenten en NRC Media vanuit de ervaring in commercie rond podcasts die de afgelopen tijd is opgebouwd.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing