NRC Media en De Stroom starten samenwerking voor podcasts
- 2 dec 2021 @ 11:20
- Ryan Baij
NRC Media en De Stroom gaan vanaf heden samenwerking rondom podcasts. Het doel is om de autoriteit in podcasts te worden.
De samenwerking komt tot stand nadat NRC vorig jaar de productie-unit Audiohuis oprichtte en Kees de Koning De Stoom. Beide zijn gericht op het maken van podcasts. NRC Media en De Stroom trekken vanaf nu samen op om podcasting naar de volgende fase te brengen. Dat betekent onder meer dat de twee samen businessmodellen ontwikkelen en dat NRC Media, de advertentieafdeling van NRC, advertenties gaat verkopen rondom de podcasts van De Stroom.
Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC: ‘Wat ons bindt, is het geloof in het medium podcast dat sterk groeit met al 49 procent van de Nederlanders die naar podcasts luisteren én de overtuiging dat er een businessmodel in zit. De advertentieafdeling kan behalve pre rolls nu ook mid-rolls, host-reads en ook sponsored podcasts aanbieden We willen dé autoriteit zijn op het gebied van podcasts in Nederland.
Kees de Koning vult aan: ‘Wij wilden samenwerken met een partij die net zo nieuwsgierig is als wij. De relatie is ontstaan door de inhoud. Ik was best onder de indruk van hoe NRC echt specifiek durfde te kiezen voor podcasting. We zijn complementair aan elkaar. De Stroom rond de makers en talenten en NRC Media vanuit de ervaring in commercie rond podcasts die de afgelopen tijd is opgebouwd.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

