Netflix: minder abonnees, meer omzet
- Media
- 20 jul 2022 @ 08:04
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jul 2022 @ 08:04
- Michiel van Zaane
In het tweede kwartaal van 2022 heeft streamingdienst Netflix bijna een miljoen abonnees verloren. Het is het tweede kwartaal op rij dat de dienst abonnees verliest: in het eerste kwartaal zeiden ook al zo’n 200.000 mensen hun abonnement op. Ondanks de daling steeg de omzet op jaarbasis wel.
De daling heeft waarschijnlijk te maken met het weer op gang komen van het normale leven na de corona-pandemie, de verhhging van de abonnementsprijzen en toegenomen concurrentie. Het bedrijf hield na het eerste kwartaal al rekening met een verdere daling van het aantal abonnees, zo schreef de streamingdienst in een brief aan de aandeelhouders. De uiteindelijk daling is minder dan verwacht: in de brief werd gesproken over 2 miljoen opzeggers. Het aantal abonnees in Azië en het Stille Oceaan-gebied steeg wel.
Door de stijging van de abonnementsprijzen steeg de omzet op jaarbasis met 9 procent tot een kleine 8 miljard dollar. De winst kwam uit op een dikke 1,4 miljard dollar vergeleken met een hele dunne 1,4 miljard dollar vorig jaar.
Netflix wil het aantal abonnees weer omhoog krijgen door een goedkoper abonnement met reclame aan te bieden, en nieuwe seizoenen van populaire series te maken, zoals van Stranger Things.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers