Netflix: minder abonnees, meer omzet

Netflix: minder abonnees, meer omzet
  • Media
  • 20 jul 2022 @ 08:04
  • 14257 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In het tweede kwartaal van 2022 heeft streamingdienst Netflix bijna een miljoen abonnees verloren. Het is het tweede kwartaal op rij dat de dienst abonnees verliest: in het eerste kwartaal zeiden ook al zo’n 200.000 mensen hun abonnement op. Ondanks de daling steeg de omzet op jaarbasis wel.

De daling heeft waarschijnlijk te maken met het weer op gang komen van het normale leven na de corona-pandemie, de verhhging van de abonnementsprijzen en toegenomen concurrentie. Het bedrijf hield na het eerste kwartaal al rekening met een verdere daling van het aantal abonnees, zo schreef de streamingdienst in een brief aan de aandeelhouders. De uiteindelijk daling is minder dan verwacht: in de brief werd gesproken over 2 miljoen opzeggers. Het aantal abonnees in Azië en het Stille Oceaan-gebied steeg wel.

Door de stijging van de abonnementsprijzen steeg de omzet op jaarbasis met 9 procent tot een kleine 8 miljard dollar. De winst kwam uit op een dikke 1,4 miljard dollar vergeleken met een hele dunne 1,4 miljard dollar vorig jaar.

Netflix wil het aantal abonnees weer omhoog krijgen door een goedkoper abonnement met reclame aan te bieden, en nieuwe seizoenen van populaire series te maken, zoals van Stranger Things.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken