EK Voetbal meest bekeken in juli 2024

- Media
- 7 aug 2024 @ 13:57
- Link
- 
  
 Michiel van Zaane
 Allround Redacteur
 BBP Media
- Geen tag
- 7 aug 2024 @ 13:57
- Michiel van Zaane
Echt verrassend is het niet, maar de voetbalwedstrijden van het EK 2024 zijn de best bekeken programma’s volgens de kijkcijfers van het NMO in juli 2024. Onbetwiste uitschieter was de halve finale tussen Nederland en Engeland.
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 199 minuten over de gehele dag in juli 2024. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In juli 2024 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 126 minuten. In juli 2023 was dit 123 minuten.

Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De NPO behaalde in juli 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 43,0%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,4% en de Talpa Network zenders 13,3%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 46,0%, de zenders van RTL Nederland 27,0% en de Talpa Network zenders 14,4%.

Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.

Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door de halve finale van het EK voetbal Nederland tegen Engeland op NPO 1 van 10 juli. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 6.945.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 8,5 miljoen.

Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
Uitgesteld kijken
Er werd in juli 2024 gemiddeld 24 minuten per dag uitgesteld gekeken. In juli 2023 was dit 26 minuten. B&B vol liefde van 15 juli op RTL 4 had met 1.244.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.

Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
- 
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




