EK Voetbal meest bekeken in juli 2024

- Media
- 7 aug 2024 @ 13:57
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 aug 2024 @ 13:57
- Michiel van Zaane
Echt verrassend is het niet, maar de voetbalwedstrijden van het EK 2024 zijn de best bekeken programma’s volgens de kijkcijfers van het NMO in juli 2024. Onbetwiste uitschieter was de halve finale tussen Nederland en Engeland.
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 199 minuten over de gehele dag in juli 2024. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In juli 2024 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 126 minuten. In juli 2023 was dit 123 minuten.
Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De NPO behaalde in juli 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 43,0%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,4% en de Talpa Network zenders 13,3%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 46,0%, de zenders van RTL Nederland 27,0% en de Talpa Network zenders 14,4%.
Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door de halve finale van het EK voetbal Nederland tegen Engeland op NPO 1 van 10 juli. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 6.945.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 8,5 miljoen.
Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
Uitgesteld kijken
Er werd in juli 2024 gemiddeld 24 minuten per dag uitgesteld gekeken. In juli 2023 was dit 26 minuten. B&B vol liefde van 15 juli op RTL 4 had met 1.244.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Telegraaf vernieuwt grondig app en website
- [onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- DPG Media deelt attention score met adverteerders
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
Laatste Nieuws
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation