Samsung dringt in gemeente Appel binnen

Samsung dringt in gemeente Appel binnen
  • Online
  • 28 sep 2018 @ 09:39
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MobileCampagnes

Volgens Samsung is de recent gelanceerde Galaxy S9 de meest innovatieve smartphone die er is. Om dit kenbaar te maken besloot het merk in een gemeente binnen te dringen 'die wel wat vernieuwing kan gebruiken': Appel. Verantwoordelijk bureau is Boomerang Agency.

In Appel (Gelderland, 312 inwoners) overhandigde een team van Samsung-medewerkers iedereen die zij tegenkwamen de nieuwe Galaxy S9 en hielp hen met de overstap.

Eldin Fetahovic, creatief directeur bij Boomerang Agency, laat weten: 'De uitdaging die Samsung bij ons neerlegde was tweeledig: zoveel mogelijk mensen laten inzien dat de S9 op dit moment de meest innovatieve smartphone is en aantonen hoe simpel de overstap kan zijn. Het idee om de campagne te laten starten in Appel is natuurlijk een grote knipoog naar fans van andere smartphones. We zagen de krantenkoppen al voor ons: Appel-gemeenschap dolblij met Samsung smartphone.'

Gerben van Walt Meijer, marketing manager mobile bij Samsung Nederland, voegt daaraan toe: 'We treden al jaren buiten de gebaande paden om zo het dagelijks leven leuker en makkelijk er te maken. Met deze marketingcampagne doen we eigenlijk precies hetzelfde. Het is natuurlijk allemaal heel erg tongue-in-cheek, maar het bevat wel een kern van waarheid. Doel is om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de mogelijkheden van de Galaxy S9. Wij denken namelijk dat er nog altijd veel mensen zijn die niet beseffen hoe onze smartphones hun leven kan veraangenamen.'

 


Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken