Bol.com staakt verkoop kangoeroeproducten

Bol.com staakt verkoop kangoeroeproducten
  • Online
  • 19 nov 2021 @ 08:47
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes

Webwinkel Bol.com heeft besloten om geen kangoeroeproducten meer te verkopen. Bol.com besloot het dierenwelzijnsbeleid aan te scherpen na een campagne van dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection.

World Animal Protection startte de campagne 24 oktober (lees hier op MarketingTribune wat deze campagne inhield), op World Kangaroo Day, en verzamelde binnen een maand al meer dan 18.500 handtekeningen van mensen die wilden dat Bol.com geen kangoeroeproducten meer zou aanbieden. De organisatie koos de webwinkel voor haar petitie, omdat Bol.com een breed scala aan kangoeroeproducten aanbood.

Tamara Vlootman van bol.com: ‘Bij Bol.com werkt een kwaliteitsteam elke dag aan een zo goed mogelijk assortiment. Dierenleed mag daar geen onderdeel van zijn. Op basis van informatie van de door ons geraadpleegde bronnen was er eerder geen aanleiding om actie te ondernemen op artikelen waar kangoeroe in is verwerkt. Recente inzichten en actualiteiten hebben ervoor gezorgd dat kangoeroe is toegevoegd aan ons bestaande dierenwelzijn beleid, wat inhoudt dat artikelen met kangoeroe niet meer verkocht mogen worden op Bol.com. Verkooppartners van Bol.com krijgen nog wel de tijd om hun assortiment aan te passen.’

Sanne Kuijpers, Campagnemanager Wilde dieren bij World Animal Protection juicht de omslag bij de webwinkel toe: ‘We zijn enorm blij met de stap die Bol.com zet. Hiermee tonen zij leiderschap, laten ze zien dat dierenwelzijn er echt toe doet en helpen ze consumenten bij het maken van bewustere keuzes. We hopen dat andere bedrijven dit fantastische voorbeeld zullen volgen.’

 

 



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken