Bol.com staakt verkoop kangoeroeproducten
- 19 nov 2021 @ 08:47
- Ryan Baij
Webwinkel Bol.com heeft besloten om geen kangoeroeproducten meer te verkopen. Bol.com besloot het dierenwelzijnsbeleid aan te scherpen na een campagne van dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection.
World Animal Protection startte de campagne 24 oktober (lees hier op MarketingTribune wat deze campagne inhield), op World Kangaroo Day, en verzamelde binnen een maand al meer dan 18.500 handtekeningen van mensen die wilden dat Bol.com geen kangoeroeproducten meer zou aanbieden. De organisatie koos de webwinkel voor haar petitie, omdat Bol.com een breed scala aan kangoeroeproducten aanbood.
Tamara Vlootman van bol.com: ‘Bij Bol.com werkt een kwaliteitsteam elke dag aan een zo goed mogelijk assortiment. Dierenleed mag daar geen onderdeel van zijn. Op basis van informatie van de door ons geraadpleegde bronnen was er eerder geen aanleiding om actie te ondernemen op artikelen waar kangoeroe in is verwerkt. Recente inzichten en actualiteiten hebben ervoor gezorgd dat kangoeroe is toegevoegd aan ons bestaande dierenwelzijn beleid, wat inhoudt dat artikelen met kangoeroe niet meer verkocht mogen worden op Bol.com. Verkooppartners van Bol.com krijgen nog wel de tijd om hun assortiment aan te passen.’
Sanne Kuijpers, Campagnemanager Wilde dieren bij World Animal Protection juicht de omslag bij de webwinkel toe: ‘We zijn enorm blij met de stap die Bol.com zet. Hiermee tonen zij leiderschap, laten ze zien dat dierenwelzijn er echt toe doet en helpen ze consumenten bij het maken van bewustere keuzes. We hopen dat andere bedrijven dit fantastische voorbeeld zullen volgen.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese gebruikers en vergroot...
- NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers
- Kaart wint van appje bij verjaardagen
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail
- [column] Human Intelligence als gamechanger in een AI-tijdperk
- Etos viert 100.000 volgers met luierdonatie
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes