World Animal Protection start campagne om kangoeroe te redden

- 25 okt 2021 @ 09:50
- 17619 x gelezen
- Ryan Baij
Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection is zondag, op World Kangaroo Day, de campagne gestart om winkels te overtuigen te stoppen met de verkoop van kangoeroeproducten.
Het gaat om de producten voetbalschoenen, schaatsen, hoeden en huisdiervoer waar wilde kangoeroes uit Australië in zijn verwerkt. World Animal Protection wil met de campagne Stop the Skippy Sale dat de retailers wakker worden geschud, omdat het volgens hen de grootste commerciële slachting van op het land levende wilde zoogdieren.
Een deel van de campagne richt zich ook op bol.com. Sanne Kuijpers, Campagnemanager wilde dieren bij World Animal Protection Nederland: ‘Webwinkel Bol.com verkoopt op grote schaal producten waar wilde kangoeroes voor zijn afgeschoten in Australië. De kangoeroejacht is enorm wreed. Door kangoeroeproducten te verkopen, draag je hieraan bij. Het Nederlandse aandeel in deze keten is groot. We roepen daarom Nederlandse bedrijven, bol.com voorop, op hiermee te stoppen.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DOSSIER BUIKGEVOEL Kruidvat27-06-2022
- [Cannes] Donderdagavond 3x brons... 24-06-2022
- MoAwards 2022: Essensor Marketing... 24-06-2022
- DOSSIER BUIKGEVOEL Hornbach24-06-2022
- New storytelling, comeback captain... 23-06-2022
- Nederland 4x genomineerd in... 23-06-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference
- 8nov 2022
Social Service Congres