EK-spelers De Jong en Gakpo in campagne Match van je Leven

EK-spelers De Jong en Gakpo in campagne Match van je Leven
  • Online
  • 7 jun 2021 @ 10:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Luuk de Jong en Cody Gakpo gaan op zoek naar 20.000 stamceldonoren. Nog steeds zijn er in Nederland te weinig – met name mannelijke– donoren ingeschreven voor stamceldonatie. Via de campagne De Match van je Leven zetten de beide Oranje Leeuwen zich in om dit probleem aan te pakken.

Voor de opzet en ontwikkeling van de campagne tekent een samenwerkingsverband van reclamebureau Hart Voor De Zaak en sportmarketingbureau Triple Double In opdracht van de stichting Matchis.

Matchis werft continu mensen om zich te laten registreren als stamceldonor. Er is vooral behoefte aan jonge en mannelijke donoren tussen de 18 en 35 jaar. Onderzoek wijst namelijk uit dat stamcellen van deze groep patiënten een hogere kans op genezing bieden. Cruciaal voor de genezingskans is de match tussen cellen van patiënt en die van de donor. Zo’n match doet zich niet zo snel voor. Daarom zijn er heel veel potentiële stamcelgevers nodig.

De echte match

Met dit gegeven zijn zowel Cody Gakpo als Luuk de Jong persoonlijk bekend. Gakpo weet hoe moeilijk het kan zijn om de juiste donor te vinden vanwege een ernstige bloedziekte in zijn familie. Luuk de Jong kent het probleem door de acute leukemie, waarmee de perschef Thijs Slegers van zijn oude club, PSV, te maken kreeg. Juist nu zoveel mensen bij de Match van je Leven vooral denken aan prestaties in dienst van Oranje wijzen zij naar de echte match van je leven. Die van een patiënt met een bloedziekte op het moment dat er toch een passende donor is gevonden.

Kanalen en middelen

De campagne –ontwikkeld in een samenwerking tussen Hart Voor De Zaak en Triple Double–gaat vanaf vandaag , 7 juni,  van start. De ingezette kanalen zijn verdeeld over owned, earned en paid media, onder meer de eigen social media van Luuk De Jong, Cody Gakpo en Matchis en campagnes in social media en display advertising. Voor optreden in de media houden beide spelers zich beschikbaar. De campagne maakt gebruik van videocommercials in verschillende lengtes. Ook worden films ingezet waarin de spelers persoonlijk en dieper ingaan op het belang van stamceldonatie. Want voetballers en andere topsporters werken jarenlang toe naar die ene wedstrijd of finale: de match van hun leven. Maar vrijwel direct daarna komt ook het besef dat er één onderwerp is wat nog belangrijker is, namelijk het leven zelf. Donoren kunnen zich aanmelden op campagnewebsite www.matchvanjeleven.nl

Stijl video

De campagnevideo’s zijn sterk op de doelgroep jonge mannen afgestemd en wijken opvallend af van de stijl die Matchis doorgaans hanteert. De video’s gaan qua gevoel eerder richting een commercial voor voetbalschoenenmerk. Een bekende speler spreekt je aan en game style animaties leggen noodzaak van donorschap speels maar helder uit. Donorschap moet cool worden. Voor de regie van de commercials tekent Boris Booy.

Verantwoordelijk bij klant

•          Bert Elbertse

•          Anouska Louwerse en Janine van Iterson

Verantwoordelijk bij bureau

•          Strategie/concepting: Ramses Braakman (Hart Voor De Zaak) en Norberth Korsmit (Triple Double)

•          Creative direction: Derek van der Vlugt (Triple Double)

•          Sportmarketing: Nicole Masolijn, Ruud van der Knaap en

Lars van Heiningen (Triple Double)

•          Accountmanagement: Jacqueline de Groot (Hart Voor De Zaak)

•          Regie: Boris Booij

•          Productie: Czar

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken