[Google] Nederlanders in 2018 meest benieuwd naar waarde auto

[Google] Nederlanders in 2018 meest benieuwd naar waarde auto
  • Online
  • 23 jan 2019 @ 15:32
  • 8307 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ZoekmachineOnderzoekMarketing

Nederlanders stelden in 2018 het vaakst de vraag: wat is mijn auto waard? Deze vraag werd gemiddeld ruim 15.000 keer per maand gesteld. Dit blijkt uit onderzoek van internationaal marketingplatform SEMrush.

Het bedrijf deed onderzoek naar vragen van Nederlanders in zoekopdrachten op Google van januari tot en met december 2018.

Op een tweede plaats komt de vraag: wat is dividendbelasting? Deze vraag werd gemiddeld ruim 9.000 keer per maand gevraagd. Opvallend hierbij is vooral dat deze vraag het meest gesteld werd tussen augustus en oktober, de periode dat in het nieuws veel verslag werd gedaan over deze discussie in de Tweede Kamer. Op de derde plaats komt de vraag: hoe maak je slijm?

Vragen over feestdagen en het verzetten van de klok het populairst
Als we de top 200 van meest gestelde vragen categoriseren, dan wordt volgens SEMrush duidelijk dat men de meeste vragen heeft over de exacte datum van een feestdag en vragen over zomer – en wintertijd. Ruim 40% van de gestelde vragen gaat over dit onderwerp. Een kleine 20% gaat over financiën. Dit zijn vragen over bijvoorbeeld het ontvangen van de AOW, het ontvangen van teruggave belastinggeld en dividendbelasting. Een kleine 17% van de vragen gaat over aandoeningen en ziekten. Als we kijken naar het type vragen, dan gaat het met name over de indicaties voor koorts, narcisme en borderline. Op de 4e plaats komen vragen over zwanger worden. Bijna 13% van de vragen in de top 200 gaan over hoe zwanger te worden. Op de 5e plaats komen vragen over de waarde van de auto. In absolute aantallen de meest gestelde vraag, maar een vraag met zeer weinig variaties.

Voor de totstandkoming van deze grafiek zijn weggelaten: incomplete vragen, vragen over ‘Wie is de Mol' (vanwege de vraag de titel van dit programma al in zich heeft) en vragen over het IP adres (deze vraag wordt met name gesteld vanwege internet veiligheid), voegen de onderzoekers nog toe.
(PvWK)

Over SEMrush
'SEMrush is een online visibility management en content marketing SaaS platform dat ervoor zorgt dat bedrijven meetbare resultaten halen uit online marketing. Het wordt wereldwijd gebruikt door ruim 3 miljoen marketing professionals en biedt inzichten en oplossingen aan bedrijven zodat ze online campagnes kunnen bouwen, managen en meten binnen elk denkbaar marketingkanaal. SEMrush heeft 30 tools voor search, content, social media en marktonderzoek, alsmede data uit meer dan 140 landen en naadloze integratie met Google en task management platformen. SEMrush is er voor elk bedrijf dat de online marketing serieus neemt. SEMrush is levert haar diensten oa aan eBay, Disney, HP en Booking.com. In 2018 won SEMrush een Dutch Search Award.'
(bron: SEMrush) 


foto boven: Samuele Errico Piccarini / Unsplash

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken