Dekbed-Discounter.nl neemt Koopjedeal.nl over

  • Online
  • 18 jul 2019 @ 09:25
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • E-commerce

Dekbed-Discounter.nl neemt de vorige week failliet verklaarde aanbiedingensite Koopjedeal.nl over. De online beddenverkoper van de Benelux wil de gedupeerde Koopjedeal-klanten zo snel mogelijk compenseren en kunnen de 48 personeelsleden bij de nieuwe eigenaar aan de slag.

‘Gedupeerde klanten willen we zo snel mogelijk helpen,’ aldus Niels Verwij (zie foto boven), oprichter van Dekbed-Discounter.nl. ‘Dat is niet gebruikelijk bij een faillissement en zeker ook niet verplicht, maar we willen deze situatie heel graag zo goed mogelijk oplossen. We zijn nu aan het onderzoeken op welke manier we iedereen kunnen compenseren.’ Gedupeerde klanten krijgen via Koopjedeal.nl vanzelf bericht over een mogelijke tegemoetkoming.

Bedrijf gaat gedupeerden Koopjedeal compenseren en oud-werkenemers kunnen eventueel overstappen

Behalve klanten worden ook werknemers geholpen. Zij krijgen de kans om bij Dekbed-Discounter.nl aan het werk te gaan. Verwij: ‘Zij beschikken over heel veel kennis en ervaring. Ook hebben veel personeelsleden de afgelopen maanden laten zien echt hart voor het bedrijf te hebben. Zij zijn echt een aanwinst voor ons.’

Goede partij

Koopjedeal.nl kwam begin deze maand in de problemen omdat het bedrijf niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kon voldoen. Nadat een potentiële koper zich op het laatste moment terugtrok, was een faillissement niet meer te voorkomen. Verschillende partijen hebben zich vervolgens bij curator Victor Kruit van HVG Law gemeld als potentiële koper. ‘In Dekbed-Discounter.nl heeft de boedel de meest geschikte partij gevonden. Ik ben verheugd dat Dekbed-Discounter.nl zich zal inspannen zoveel mogelijk personeelsleden een nieuwe arbeidsovereenkomst aan te bieden, alsmede het voornemen heeft geuit gedupeerde klanten te compenseren. Hiermee krijgt Koopjedeal een tweede kans.’

Nieuw leven

De webshop uit Gouda wil de aanbiedingensite nieuw leven inblazen. ‘Koopjedeal is een heel mooi bedrijf met veel potentie,’ aldus Verwij. ‘De site groeide erg hard de afgelopen jaren. De organisatie kon dit helaas niet bijbenen, waardoor ze niet meer optimaal kon presteren. Bij Dekbed-Discounter.nl hebben we wél de mogelijkheden om dit in goede banen te leiden. Zo wordt onze klantenservice en de klantervaring door 30.000 mensen beoordeeld met een 9,3. Ook kunnen we heel snel leveren. Deze service gaan we de klanten van Koopjedeal.nl ook bieden.’

In eerste instantie wil Dekbed-Discounter.nl zo snel mogelijk de site weer online krijgen en doet het bedrijf er alles aan om de schade voor leveranciers, klanten en personeel tot een minimum te beperken.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken