Online bloemen startup gelanceerd
- Online
- 24 mrt 2020 @ 12:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - E-commerce
- 24 mrt 2020 @ 12:00
- Sjaak Hoogkamer
Hold, een nieuwe Nederlandse bezorgdienst voor boeketten en planten, start vanaf vandaag in Amsterdam met het bezorgen van speciale boeketten van hoop en liefde.
De online bloemen en planten service Hold zou dit najaar beginnen, maar heeft de lancering naar voren verplaatst vanwege zowel de sociaal maatschappelijke als de economische gevolgen van de corona-pandemie.
Omdat de bloemenexport zo goed als stil ligt, zijn veel Nederlandse kwekers genoodzaakt hun voorraad te vernietigen. Door vervroegd te lanceren hoopt Hold een deel van het bloemenoverschot voor vernietiging te behoeden en de kwekers een eerlijke prijs te kunnen betalen. Daarnaast zijn veel mensen nu genoodzaakt thuis te werken en hun sociale contacten tot een minimum te beperken. Hold wil hen helpen hun huis, de omgeving waar ze nu noodgedwongen zo veel tijd doorbrengen, wat op te vrolijken. Vanzelfsprekend kunnen ook boeketten cadeau gedaan worden. Hold brengt het boeket tot aan elke voordeur.
Hold houdt het simpel en levert tijdens deze thuisblijf-periode voor 19 euro één soort boeket. Het boeket kan online besteld worden, Hold levert het de volgende dag per bakfiets. De ontvanger krijgt een belletje als het boeket voor de deur ligt. ‘Bijna alle bloemen worden nu vernietigd’ zegt Silke Tijkotte, medeoprichter van Hold. Tijkotte (32) werkt vanaf haar vijftiende in de bloemensector. Met pijn in haar hart zag ze de afgelopen dagen op televisie en social media hoe ondernemers uit de bloemensector de wanhoop nabij zijn. Nederland exporteert het grootste gedeelte van de bloemen die het kweekt, maar door de gevolgen van het coronavirus ligt de bloemenexport zo goed als plat. Daardoor wordt het overschot aan aanbod vernietigd. Maar juist in deze tijd hebben we bloemen nodig, vind Tijkotte. ‘Bloemen kunnen je een fijn en rustig gevoel geven. Ze helpen je op een natuurlijke manier met jezelf en anderen te verbinden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese gebruikers en vergroot...
- NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers
- Kaart wint van appje bij verjaardagen
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail
- [column] Human Intelligence als gamechanger in een AI-tijdperk
- Etos viert 100.000 volgers met luierdonatie
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes