Rijksmuseum en Adyen slaan handen ineen
- Online
- 1 jun 2020 @ 12:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ZakelijkKunst & CultuurDigitaal
- 1 jun 2020 @ 12:01
- Lucas Boon
Vanaf vandaag kan er in het Rijksmuseum enkel nog digitaal betaald worden. Deze transitie is onderdeel van een langdurige samenwerking tussen het Amsterdamse museum en betaalplatform Adyen.
Ook zijn er digitale betaalmethodes zoals Apple Pay toegevoegd, is binnenkort ticketverkoop via QR-codes beschikbaar en maakt het 'risicomanagement-systeem' van Adyen beveiliging tegen fraude mogelijk. Met het opzetten van online risicoprofielen moet het Rijksmuseum in staat worden om de grote toestroom van online betalingen veilig te verwerken.
Hendrikje Crebolder, directeur media & development Rijksmuseum, zegt: 'Onze partner Adyen biedt een gerenommeerd betaalplatform. Ik ben hen dankbaar voor de kennis en technologie die ze in huis hebben, waardoor onze bezoekers volledig cashless kunnen betalen.'
Pieter van der Does, oprichter en CEO van Adyen, voegt toe: 'Deze innovaties brengen verschillende voordelen met zich mee. Fysiek contact wordt tot een minimum beperkt, omdat wachtrijen korter zullen zijn, betalen bij pinapparaten kan nu zonder fysiek contact en bezoekers kunnen via ons platform met vrijwel alle betaalmethoden ter wereld betalen. Dit biedt gemak voor de grote hoeveelheid buitenlandse bezoekers die het Rijksmuseum hopelijk snel weer mag ontvangen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese gebruikers en vergroot...
- NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers
- Kaart wint van appje bij verjaardagen
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail
- Etos viert 100.000 volgers met luierdonatie
- [column] Human Intelligence als gamechanger in een AI-tijdperk
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes