Rijksmuseum en Adyen slaan handen ineen

Rijksmuseum en Adyen slaan handen ineen
  • Online
  • 1 jun 2020 @ 12:01
  • 17551 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ZakelijkKunst & CultuurDigitaal

Vanaf vandaag kan er in het Rijksmuseum enkel nog digitaal betaald worden. Deze transitie is onderdeel van een langdurige samenwerking tussen het Amsterdamse museum en betaalplatform Adyen.

Ook zijn er digitale betaalmethodes zoals Apple Pay toegevoegd, is binnenkort ticketverkoop via QR-codes beschikbaar en maakt het 'risicomanagement-systeem' van Adyen beveiliging tegen fraude mogelijk. Met het opzetten van online risicoprofielen moet het Rijksmuseum in staat worden om de grote toestroom van online betalingen veilig te verwerken.

Hendrikje Crebolder, directeur media & development Rijksmuseum, zegt: 'Onze partner Adyen biedt een gerenommeerd betaalplatform. Ik ben hen dankbaar voor de kennis en technologie die ze in huis hebben, waardoor onze bezoekers volledig cashless kunnen betalen.'

Pieter van der Does, oprichter en CEO van Adyen, voegt toe: 'Deze innovaties brengen verschillende voordelen met zich mee. Fysiek contact wordt tot een minimum beperkt, omdat wachtrijen korter zullen zijn, betalen bij pinapparaten kan nu zonder fysiek contact en bezoekers kunnen via ons platform met vrijwel alle betaalmethoden ter wereld betalen. Dit biedt gemak voor de grote hoeveelheid buitenlandse bezoekers die het Rijksmuseum hopelijk snel weer mag ontvangen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken