Markteffect en Bitvavo : Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld?

Markteffect en Bitvavo : Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld?
  • Online
  • 16 mei 2022 @ 11:36
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • BrandingMarketing

Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk.

VEELBESPROKEN
Cryptocurrency is een veelbesproken onderwerp, maar er wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan. Wat vinden Nederlanders er nou écht van en wat maakt dat zij het juist wel of niet vertrouwen dan wel adopteren.

VERBINDING
Tijdens Nima Marketing Day kun je het gesprek met elkaar aan gaan en kennis opdoen tijdens de sessies. Het leggen van de verbinding en het opdoen van nieuwe contacten is belangrijk (en leuk!). Als marketeer moet je blik tenslotte naar buiten gericht zijn en wil je op de hoogte blijven van wat anderen doen.

TAKE-AWAY

Ik hoop dat de bezoekers van onze sessie meenemen dat het van doorslaggevend belang is om je doelgroep te - leren – begrijpen; wat drijft hen en wat houdt hen bezig? Met behulp van dergelijke onderzoeksresultaten kun je veel gerichter en effectiever te werk gaan. Je onderbuikgevoel wordt voorzien van een feitelijke onderbouwing en het stelt je in staat om de (positieve) impact van je inspanningen tastbaar te maken.

SNEAK PREVIEW VAN DE PRESENTATIE
Markteffect & Bitvavo: Hoe bouw je een betrouwbaar merk?

‘Samen met Bitvavo, de grootste aanbieder van cryptocurrency in Nederland, nemen wij je mee hoe zij een betrouwbaar merk bouwen in een nieuwe nog onbekende markt die volop in beweging is. Uit onderzoek is gebleken dat cryptocurrency momenteel een laag vertrouwen geniet en dat ook het sentiment niet heel positief is. Hoe ga je hier als aanbieder mee om? Waar leg je de focus op in een campagne en wat kunnen andere merken daarvan leren? Kortom, hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld? Maar bovenal, wat moet je vooral niet doen als je betrouwbaarheid wil uitstralen. Ook je positionering als merk komt tenslotte te voet en gaat te paard.’

Over Marcel Ribbens van Bitvavo
‘Met meer dan 25 jaar ervaring in diverse marketingdirectierollen bij toonaangevende merkgedreven bedrijven zoals Unilever, Nederlandse Loterij en Facebook is Marcel nu Head of Brand and Communication bij het jonge en snel groeiende Bitvavo. Sinds de start in 2018 wil Bitvavo digitale valuta voor iedereen bereikbaar maken. En met succes, inmiddels zijn ze, met al meer dan 1 miljoen klanten, de grootste crypto-exchange van Nederland en hebben ambities om ook in Europa verder te groeien. Een sterke merkcampagne is daarbij essentieel: Crypto begint bij Bitvavo.’

Bas de Vries van Markteffect
‘Bas is initiatiefnemer van de Markteffect Bitcoin Monitor en Client Consultant bij Markteffect, die op basis van marktonderzoek strategisch inzicht helpt verkrijgen zodat elke marketingeuro zo gericht en effectief mogelijk kan worden ingezet. Met behulp van zijn achtergrond in de bedrijfskunde adviseert hij onder meer GoodHabitz, ASML, Lightyear, Renewi en Bitvavo welke methodiek zich het beste leent voor het oplossen van hun vraagstukken en helpt hen aan de hand van data belangrijke keuzes maken. Kortom, hoe kan je naamsbekendheid worden vergroot of de propositie worden verbeterd? Maar bovenal helpt hij het gedrag van je doelgroep leren begrijpen. Want, research is everything.

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken