Bol.com: duurzaam speelgoed populair
- Online
- 7 okt 2022 @ 09:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 okt 2022 @ 09:34
- Sjaak Hoogkamer
Het Grote Speelgoedboek van bol.com dat nu wordt verspreid geeft een goede indicatie van de wensen van de kinderen: meer aandacht voor het klimaat en diversiteit & inclusiviteit.
Ter gelegenheid van de lancering van het boek hebben de speelgoedexperts van bol.com de speelgoedtrends van 2022 in kaart gebracht. Opvallend is volgens bol.com dat maatschappelijke ontwikkelingen, zoals meer aandacht voor het klimaat en diversiteit & inclusiviteit een duidelijke rol spelen in de trends van dit jaar.
Marcel de Looper, speelgoedexpert van bol.com, licht toe: ‘Bol.com heeft jarenlange ervaring in de speelgoedwereld en toegang tot een schat aan data over speelgoed. Op basis hiervan is goed te voorspellen welk speelgoed een trend gaat worden of blijven. Maatschappelijke ontwikkelingen zijn vaak van invloed op trends. Dat zien we in 2022 duidelijk terug. De klimaatcrisis maakt mensen bewuster van het belang om zelf, ook bij het kopen van speelgoed, duurzame keuzes te maken. Er worden daarnaast steeds meer maatschappelijk gesprekken gevoerd over diversiteit en inclusiviteit. Logisch gevolg is dat merken hun aanbod hierop aanpassen en consumenten hier steeds meer voor open staan. Ook in ons Grote Speelgoedboek hebben we ervoor gezorgd dat kinderen zichzelf kunnen herkennen, zowel in de selectie van het speelgoed als in de beelden.’
De zes speelgoedtrends van 2022 zijn:
• Streaming speelgoed
• Divers en inclusief speelgoed
• Klimaatneutraal spelen
• Forever Young
• Spelen voor verbondenheid
• Modelbouw in een nieuw jasje
Sinds de introductie van Het Grote Speelgoedboek is volgens De Looper ‘het boek steeds verder uitgebreid. De Grote Speelgoed App, en het speelgoed dat daarin zit, is dit jaar nog rijker door de verdere uitbreiding van de AR functionaliteit in de app.’
Hiermee kan een groot deel van het speelgoed uit Het Grote Speelgoedboek tot leven worden gebracht. De Looper: ‘Dit is voor de kinderen leuk om te doen en voor de ouders handig, omdat je goed kunt zien hoe groot iets is en of het wel goed past in de slaap- of woonkamer. Ook kunnen details over het speelgoed, 3D beelden en filmpjes bekeken worden.’
Doel van het boek is niet alleen om kinderen te inspireren en blij te maken, maar ook om ouders zoveel mogelijk gemak te bieden. Via de Grote Speelgoedboek app kunnen ouders inzicht krijgen in het speelgoed waar het kind het meest naar kijkt en in de digitale verlanglijstjes (met maximaal 10 producten).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing