[win het boek] Meerderheid marketeers heeft moeite met engaging content
- Online
- 21 sep 2015 @ 14:00
- Link
-
Patrick Petersen
consultant, oprichter
Bureau AtMost - Content
- 21 sep 2015 @ 14:00
- Patrick Petersen
Een meerderheid van de marketeers heeft moeite met de productie van engaging content. Dit blijkt uit onderzoek van CMI en Marketingprofs. In het boek genaamd ‘Engaging Content’ beschrijf ik de psychologie en succesfactoren van engagement en engaging content; dat blijkt de grootste uitdaging te zijn voor marketeers nu en in de toekomst. We willen het allemaal, maar engagement lijkt toch maar bij enkelen echt los te komen. Wat is het geheim? Is het de persoon zelf? Het format? De humor? Is het doordacht?
Drie componenten
Drie componenten spelen een hoofdrol. Naast de content zijn sympathie, de boodschap en het format van grote invloed op het uiteindelijk succes. Sympathie kun je niet langer afdwingen en een sterk merk kun je ook niet zomaar kopen.
Contentmarketing moet op een natuurlijke en interactieve wijze een authentieke lading geven aan de boodschap. Dit zorgt voor een snellere acceptatie van de boodschap. Je maakt, verzint, brengt, deelt content in een format dat geaccepteerd wordt door de doelgroep.
We moeten de content en het format waarin de content wordt gegoten, strikt scheiden. De boodschap - onderdeel van de content - is het deel dat zich lastig laat meten. Is de houding anders na het zien van de content? Is de boodschap ook echt aangekomen? Wat is de houding jegens de boodschap? Snapt de doelgroep ook de boodschap?
Het format overlapt met het medium. Zo is een pdf geschikt voor Twitter of een e-mail, infographics doen het goed op blogs en Pinterest en afbeeldingen doen het goed op Instagram en Facebook. Het Amerikaanse Altimeter heeft een plot opgesteld met de gebruikelijke formaten.
Uitreiking door talentcoach Henkjan Smits
16 september 2015 werd het eerste exemplaar van Engaging Content door talentcoach - en bekend jurylid - Henkjan Smits uitgereikt. Smits benadrukte bij de uitreiking: ‘Naast fun moet vooral het guneffect van de gedeelde content afdruipen. Wij moeten meer moeite gaan doen om content voorzien van gunfactor aan te bieden!’
WIN een exemplaar
‘Wat is jouw uitleg van engaging content?’ Reageer voor 25 september onder dit artikel met een werkend e-mailadres en win één van de drie exemplaren.
VIDEO van de uitreiking boek
-
Patrick Petersen
- Werkt bij: Bureau AtMost
- Functie: consultant, oprichter
- Website:http://www.atmost.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlanders shoppen bewust en... 10-07-2025
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers