Yokohama Rubber voor 55 miljoen sponsor Chelsea

Yokohama Rubber voor 55 miljoen sponsor Chelsea
  • Sponsoring
  • 27 feb 2015 @ 09:18
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

Engelse voetbalclub Chelsea heeft in de Japanse bandenfabrikant Yokohama een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Yokohama vervangt vanaf volgend seizoen Samsung op het shirt van de 'Blues' en betaalt daar volgens de Engelse pers jaarlijks 40 miljoen pond voor, omgerekend ongeveer 55 miljoen euro.

Yokohama heeft zich voor vijf jaar verbonden aan de huidige koploper van de Premier League. Het volgt daarmee Samsung op dat sinds 2006 op het shirt van Chelsea staat. De laatste overeenkomst tussen Chelsea en Samsung (van 2012 tot einde dit seizoen) leverde naar verluid 18 miljoen pond.

Tadanobu Nagumo, CEO Yokohama: ‘Dit shirtpartnerschap met Chelsea biedt Yokohama de mogelijkheid ons bedrijf te tonen aan een wereldwijd publiek, dankzij Chelseas groeiende populariteit. We zien het partnerschap met Chelsea als een integraal onderdeel van onze wereldwijde expansieplannen.'

Chelsea-voorzitter Bruce Buck: ‘Chelsea en Yokohama vormen een perfect paar. Beide zijn wereldwijde organisaties met een focus op prestaties en innovaties, en beide hebben een sterke ambitie en winnaarsmentaliteit.
We denken dat Yokohame een grote rol zal hebben in onze wereldwijd expansie naar internationale markten als de VS, waar zij al vele jaren opereren.'

Op de foto (vlnr): CEO Hideto Katsuragawa, CEO Tadanobu Nagumo, trainer Jose Mourinho aanvoerder John Terry.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken