Coca-Cola en KNVB gaan zaalvoetbal stimuleren

Coca-Cola en KNVB gaan zaalvoetbal stimuleren
  • Sponsoring
  • 1 sep 2015 @ 09:52
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalPartnership

De KNVB en Coca-Cola gaan jongeren stimuleren om deel te nemen aan zaalvoetbal. De voetbalbond en Coca-Cola gaan zich samen inzetten om het aantal scholen en teams die via schoolsportcompetities zaalvoetballen te verdubbelen. Het is de uitwerking van de plannen die vorige week al door beide partijen werden aangekondigd.

Beide partijen gaan samenwerken om de voetbalbeleving in Nederland te vergroten. Onder meer bij wedstrijden van het Nederlands elftal worden in en rondom het stadion initiatieven ontplooid, zodat iedereen nog meer van het voetbal kan genieten. Ook in de voetbalkantines wordt de positieve beleving van het amateurvoetbal gestimuleerd.

Een belangrijke pijler van deze gezamenlijke ambitie is samenwerking met Olympic Moves, één van de grootste schoolsportcompetities van Nederland waarvan Coca-Cola één van de partners is.

Bij Olympic Moves doen nu 100 scholen en 250 teams mee aan het zaalvoetbal en gedurende het partnership wil men toewerken naar deelname van 200 scholen en 500 teams. Met behulp van het Olympic Moves-programma, kunnen jongeren tussen de 12 en 19 jaar binnen de schoolomgeving één van de voetbalvormen van de voetbalbond leren kennen.

'Coca-Cola en de KNVB gaan er in de komende jaren alles aan doen om jongeren enthousiast te maken voor sport en hen aan te moedigen om óók in beweging te komen. Met als inzet zo veel mogelijk jongeren te laten voetballen en kennis te laten maken met een gebalanceerde leefstijl. Zo willen we hen het plezier van samen sporten laten ervaren', vertelt Therese Noorlander, directeur Public Affairs en Communicatie van Coca-Cola Nederland.

'Coca-Cola is een sterk internationaal merk en al jaren partner van het Nederlands elftal en de overige teams van de KNVB. Coca-Cola gaat de Nederlandse voetbalsport ondersteunen, waarbij ze naast het partnership met de Oranjeteams, zich gaat inzetten om jongeren te enthousiasmeren voor het voetbal. Zowel op het veld en in de zaal als in de stadions en voetbalkantines. Het streven om naast het stimuleren van beweging aandacht te besteden aan een verantwoorde leefstijl, past binnen een grotere ambitie van de KNVB. Wij kijken er naar uit om verder vorm te geven aan deze vernieuwde samenwerking met Coca-Cola', zegt Jean-Paul Decossaux, directeur Commerciële Zaken van de KNVB. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken