CM haakt af als hoofdsponsor van NAC
- Sponsoring
- 8 mei 2019 @ 12:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsorshipVoetbal
- 8 mei 2019 @ 12:19
- Jeroen Mirck
Marketingbedrijf CM stopt als hoofdsponsor van NAC Breda. Met de bijna onvermijdelijke degradatie uit de Eredivisie op komst trekt het bedrijf na vier jaar zijn handen af van de Brabantse voetbalclub.
Het door BN De Stem gemelde nieuws dat CM na dit seizoen stopt, komt niet als een verrassing. Zowel de club als de sponsor lieten al tijden lang niks los over een mogelijke verlening van het aflopende contract. Vanuit CM bezien lijkt dat ook een logische keuze, aangezien er beduidend minder publiciteit te halen valt in de Keuken Kampioen Divisie, waar NAC deze maand nagenoeg zeker naar afdaalt.
Algemeen directeur Luuk Eisenga van NAC Breda zou daarom al op zoek zijn naar een nieuwe hoofdsponsor. Het valt te verwachten dat die minder zal bijdragen dan zijn voorganger. Dit seizoen betaalde CM volgens de regionale krant een half miljoen euro. Dat zijn doorgaans geen bedragen die gelden voor de Eerste Divisie.
Foto: in 2016 veilde CM zijn shirtpositie voor één dag. De opbrengst ging naar Serious Request, dat toen aanwezig was in het centrum van Breda.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Jumbo Sports nieuwe partner Tulp... 16-09-2025
- Hera United trapt af met top... 10-09-2025
- Beko nieuwe confidence partner van... 28-08-2025
- KPN haakt in met 'Sail together'20-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes