Power of Play onderstreept kracht van spelen

  • Sponsoring
  • 15 jul 2019 @ 12:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappijFondsenwerving

Right To Play en Jantje Beton zijn in samenwerking met de Nationale Postcode Loterij de campagne Power of Play gestart. Het project moet 20.000 kinderen op honderd scholen in Rwanda en Nederland de kracht van spelen laten ervaren.

Onderdeel van het project is dat kinderen zelf met behulp van afval en restmaterialen hun speelmateriaal ontwerpen, maken en verbeteren. Niet alleen is dat duurzaam en praktisch, het is ook leerzaam, stelt Marije Drippel, directeur van Right To Play. 'Spelen is universeel en geeft kinderen overal in de wereld iets waar ze hun hele leven wat aan hebben. Het is interessant om overeenkomsten, maar ook kleine verschillen tussen de kinderen te ontdekken. Kinderen in Rwanda zijn bijvoorbeeld technisch sterk, terwijl Nederlandse kinderen eerder creatief zijn.'

Power of Play geniet de erkenning en ondersteuning van de Rwandese overheid. Zo heeft het Ministerie van Onderwijs recent 'het zelf maken van speelgoed en restmaterialen' opgenomen in het nationale onderwijscurriculum. De campagnebeelden van het project komen van de hand van fotograaf Ernst Coppejans. Hij laat weten: 'Mooi om te zien hoe kinderen opbloeien simpelweg door te spelen. Ze zijn trots, dat is in Rwanda niet anders dan in Nederland. Geweldig om dat vast te leggen op beeld.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken