Airbnb investeert fors in Olympische Spelen

Airbnb investeert fors in Olympische Spelen
  • Sponsoring
  • 19 nov 2019 @ 10:57
  • 12624 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PartnershipSponsorshipOlympische Spelen

Airbnb heeft zich als wereldwijde partner voor maar liefst negen jaar verbonden aan het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Financiële details van de deal werden niet gegeven, maar volgens Financial Times gaat het om een sponsorbedrag van 500 miljoen euro.

Volgens Thomas Bach, voorzitter van het IOC, zal Airbnb helpen om tijdens de Olympische Spelen en Paralympische Spelen huisvesting te regelen voor bezoekers, familieleden van atleten en officials. Het doel is tweeledig. De kosten worden gedrukt en de organisatoren hoeven niet te investeren in extra hotels.

Het traditionele olympische dorp blijft wel de verblijfplaats van de deelnemende atleten.

Gratis onderdak

Over het sponsorbedrag zeggen ingewijden tegen The Financial Times dat het gaat om een deal van ongeveer 500 miljoen dollar (452 miljoen euro). Het zou deels gaan om een geldbedrag dat wordt overgemaakt aan het IOC, maar Airbnb zal ook gratis onderdak voor atleten en bestuurders verzorgen. 

Airbnb schrijft zelf in een persbericht dat er onder meer accommodaties ter waarde van 28 miljoen dollar vrij worden gemaakt voor atleten die meedoen aan de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen. 

De komende jaren zijn de Olympische spelen in Tokio (2020), Peking (2022, winterspelen), Parijs (2024), Milaan (2026, winterspelen) en Los Angeles. Die vijf wereldsteden zijn belangrijk voor Airbnb, dat er erg veel accommodaties verhuurt. 

Het bedrijf hoopt dat door de sponsordeal 'honderdduizenden nieuwe hosts' starten met verhuren via het platform. De sponsordeal moet het bedrijf nog meer naamsbekendheid geven bij zowel huurders als verhuurders.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken