Airbnb investeert fors in Olympische Spelen
- Sponsoring
- 19 nov 2019 @ 10:57
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PartnershipSponsorshipOlympische Spelen
- 19 nov 2019 @ 10:57
- Jeroen Mirck
Airbnb heeft zich als wereldwijde partner voor maar liefst negen jaar verbonden aan het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Financiële details van de deal werden niet gegeven, maar volgens Financial Times gaat het om een sponsorbedrag van 500 miljoen euro.
Volgens Thomas Bach, voorzitter van het IOC, zal Airbnb helpen om tijdens de Olympische Spelen en Paralympische Spelen huisvesting te regelen voor bezoekers, familieleden van atleten en officials. Het doel is tweeledig. De kosten worden gedrukt en de organisatoren hoeven niet te investeren in extra hotels.
Het traditionele olympische dorp blijft wel de verblijfplaats van de deelnemende atleten.
Gratis onderdak
Over het sponsorbedrag zeggen ingewijden tegen The Financial Times dat het gaat om een deal van ongeveer 500 miljoen dollar (452 miljoen euro). Het zou deels gaan om een geldbedrag dat wordt overgemaakt aan het IOC, maar Airbnb zal ook gratis onderdak voor atleten en bestuurders verzorgen.
Airbnb schrijft zelf in een persbericht dat er onder meer accommodaties ter waarde van 28 miljoen dollar vrij worden gemaakt voor atleten die meedoen aan de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen.
De komende jaren zijn de Olympische spelen in Tokio (2020), Peking (2022, winterspelen), Parijs (2024), Milaan (2026, winterspelen) en Los Angeles. Die vijf wereldsteden zijn belangrijk voor Airbnb, dat er erg veel accommodaties verhuurt.
Het bedrijf hoopt dat door de sponsordeal 'honderdduizenden nieuwe hosts' starten met verhuren via het platform. De sponsordeal moet het bedrijf nog meer naamsbekendheid geven bij zowel huurders als verhuurders.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing