Cruyff Foundation haalt 250.000 euro op met kook-event
- Sponsoring
- 26 nov 2019 @ 11:52
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FondsenwervingMaatschappijSportFood
- 26 nov 2019 @ 11:52
- Jeroen Mirck
De Cruyff Foundation heeft dit jaar ruim 2,5 ton opgehaald met het fondsenwervende evenement Koken met een Doel. Partners van deze avond waren De Librije, Xsaga, De Kromhouthal, Boels Rental en Smile.
De elfde editie van dit evenement vond ditmaal plaats in De Kromhouthal in Amsterdam. De avond stond in het teken van fondsenwerven voor projecten voor kinderen met een beperking, met een bijzondere focus op rolstoeltennis. Hiermee wil de Cruyff Foundation meer kinderen de ruimte geven om te sporten en spelen.
Veiling met BN'ers
Tijdens het diner, dat net als voorgaande jaren verzorgd werd door Jonnie en Thérèse Boer van De Librije, vond een loting en een veiling plaats. De avond werd bijgewoond door een diversiteit aan gasten en trouwe ambassadeurs van de Cruyff Foundation, zoals Ronald Koeman, Johnny de Mol, Frank Rijkaard en Esther Vergeer.
Ook Danny Cruijff was aanwezig bij de feestelijke avond, waar het gedachtegoed van de beroemdste voetballer van Nederland altijd centraal staat. Over rolstoeltennis zei wijlen Cruijff: 'Als je duizend keer de bal hebt opgepakt, dan kun je uiteindelijk ook gewoon je mes of vork oppakken. Dát is de kracht van sport en dat is kwaliteit van leven.'
Kinderen met een beperking
Tijdens de avond was er dan ook veel aandacht voor de rol die sport en bewegen kunnen hebben op het leven van kinderen met een beperking en hoe dit de kwaliteit van leven voor hen verbetert. Zo waren er onder andere jonge tennistalenten aan het woord, die op indrukwekkende wijze deelden hoe rolstoeltennis hun leven had veranderd. Met het opgehaalde bedrag kan de Cruyff Foundation haar projecten voor kinderen met een beperkingen ondersteunen. De rolstoeltennis projecten kennen hierbij een belangrijke plek. Een gedeelte van het opgehaalde geld zal ten goede komen aan de activiteiten met de Esther Vergeer Foundation en de Internationale Tennis Federation, met wie de Cruyff Foundation beide reeds een jarenlange samenwerking heeft.
De Johan Cruyff Foundation steunt en ontwikkelt overal ter wereld sportactiviteiten voor kinderen en focust zich daarbij op kwetsbare kinderen. Met sportprojecten voor kinderen met een beperking, Cruyff Courts en Schoolpleinen14 geeft de Cruyff Foundation deze kinderen de ruimte om te sporten en spelen. Vaste partners zijn Nationale Postcode Loterij, Cargill, Fundació FC Barcelona, La Caixa Foundation, O’Sonyq, People’s Postcode Lottery, Rabobank Foundation, Seacon, TenCate Grass en VodafoneZiggo.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management