Digitale collecte Fonds Gehandicaptensport
- Sponsoring
- 30 mrt 2020 @ 09:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Maatschappij
- 30 mrt 2020 @ 09:26
- Sjaak Hoogkamer
Fonds Gehandicaptensport collecteert tijdens haar collecteweek digitaal en viraal met Tikkie en de actieve steun van vele nationale sporthelden, partners, bevriende relaties en vrijwilligers.
Op 29 maart is de collecteweek voor Fonds Gehandicaptensport van start gegaan. Alleen dit keer wordt er gecollecteerd zonder onze collectanten langs de deur. Met de medewerking van vele nationale sporthelden en bekende Nederlanders, Tikkie, zakelijke partners, bevriende relaties, vaste mediapartners, trouwe ambassadeurs en vele vrijwilligers collecteert het fonds dit jaar vanwege de coronacrisis digitaal.
De collecte van het Fonds Gehandicaptensport is dit jaar noodgedwongen digitaal
Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport: ‘Niets doen is geen optie. Niet te lang stilstaan bij wat niet kan, maar juist wat wel kan. Zo staan sporters met een handicap in het leven, maar wij als fonds ook.’ Als het fonds niets doet loopt het de ruim half miljoen euro mis die jaarlijks wordt opgehaald in de collecteweek. Dit bovenop de tekorten die al zijn ontstaan door de vele evenementen die dit voorjaar niet doorgaan en waar Fonds Gehandicaptensport als partner of goed doel aan verbonden is. Van de Invictus Games in Den Haag, Premier League Darts toernooi in Ahoy Rotterdam, benefietconcert door Waylon in de Johan Cruijff Arena tot de Als1team Challenge door Nederland en de Venloop in Venlo.
Als het fonds niets doet loopt het de ruim half miljoen euro mis die jaarlijks wordt opgehaald in de collecteweek.
1,7 miljoen mensen met een handicap
Hierdoor wordt een groot gat geslagen in de begroting met directe impact op de bedragen die jaarlijks verstrekt worden aan sportverenigingen en hulpvragen voor sporters met een handicap. Nike Boor ‘Het zijn onwerkelijke tijden voor iedereen. Ook voor de 1,7 miljoen mensen met een handicap. Voor deze kwetsbare groep is sporten en bewegen vaak heel belangrijk om fit en gezond te blijven. Om hiermee weg te blijven van het isolement dat sinds de toespraak tot het Nederlands volk vorige week van Koning Willem-Alexander doorgaat als het eenzaamheidsvirus.’
De campagne. Tik ’n euro!
Omdat er niet langs de deur kunnen collecteren wordt er online gecollecteerd. Om zoveel mogelijk mensen te verleiden één euro te doneren. Tik ’n euro! is de slogan. Nationale sporthelden uit heden en verleden steken op deze wijze de sporter met een handicap de helpende hand toe. Een mooie ‘Oranje selectie’: Sjinkie Knegt, Suzanne Schulting, Churandy Martina, Guus Hiddink, Erik ten Hag, Ronald de Boer, Marianne Timmer, John van den Brom, Jetze Plat, Chris Vos, Tim Coronel, Yvonne van Gennip, Barbara de Loor, Monique Kalkman, Nellie Cooman, Rob Harmeling en Arnold VanderLyde. Allemaal doen ze een oproep om een euro te doneren: Tik ’n euro! , waarbij er ook steeds verwezen wordt naar www.tikeeneuro.nl.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers