Postcode Loterij steunt voedselbank met 1 miljoen
- Sponsoring
- 31 mrt 2020 @ 12:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Maatschappij
- 31 mrt 2020 @ 12:35
- Sjaak Hoogkamer
Naast de jaarlijkse bijdrage van 500.000,- euro die Voedselbanken Nederland al afgelopen week ontving van de Postcode Loterij, komt de loterij met een extra 500.000,- euro steun.
‘Wij voelen ons zeer gesteund in ons streven directe voedselhulp aan de armste mensen in ons land te bieden, en onder deze barre omstandigheden dit te kunnen blijven volhouden. Wij bedanken de deelnemers van de loterij waardoor dit mogelijk is. Het bijzondere aan deze schenkingen is dat wij het meteen krijgen bijgeschreven én mogen gebruiken daar waar wij zien dat het het hardst nodig is. Dat is geweldig,’ aldus Pien de Ruig, woordvoerder Voedselbanken Nederland, enigszins opgelucht. aldus De Ruig.
De voedselbanken zien het aantal aanvragen om voedselhulp toenemen als gevolg van de coronacrisis. De extra bijdrage van de Postcode Loterij wordt door de organisatie dan ook met gejuich ontvangen
Met behulp van een actie voor het speciaal hiervoor opgerichte calamiteitenfonds zamelt Voedselbanken Nederland geld in om eten (bij) te kopen nu de toevoer stokt, om de extra distributiekosten te betalen (zoals van bezorging) en extra kosten vanwege de hygiënemaatregelen te kunnen dragen. Daarvoor is naar schatting 10 miljoen euro nodig. Uit dit fonds kunnen de voedselbanken snel financiële ondersteuning ontvangen zodat zij kunnen doorgaan met het uitdelen van voedselpakketten of, als sluiting onvermijdelijk is, andere maatregelen kunnen nemen om voedselhulp aan kwetsbare huishoudens te garanderen.
Margriet Schreuders, hoofd Goede Doelen van de Postcode Loterij: ‘Dit is een tijd waarin we elkaar juist nodig hebben. Wij hoorden natuurlijk ook dat er weinig voedsel overblijft op dit moment voor de voedselbanken en dat er distributieproblemen zijn omdat oudere, gespecialiseerde vrijwilligers uitvallen. De noodkreet van Voedselbanken Nederland kwam dus niet onverwachts en we zijn trots dat wij in staat zijn om, bij uitzondering bovenop de recente vaste jaarlijkse schenking, aan dit verzoek direct tegemoet te komen. We weten dat we daarmee ook aan de wens van veel van onze deelnemers voldoen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing