Team Jumbo-Visma start in 2021 vrouwenwielerploeg

Team Jumbo-Visma start in 2021 vrouwenwielerploeg
  • Sponsoring
  • 19 okt 2020 @ 12:02
  • 14533 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Sport

De uitbreiding met Team Jumbo-Visma Women is tot stand gekomen in samenwerking met hoofdsponsors Jumbo en Visma. Ook Parkhotel Valkenburg verbindt zich aan de nieuwe vrouwenploeg.

Daarmee zet Team Jumbo-Visma, dat onder andere beschikt over een World Tour-formatie en een Development Team, de volgende stap in de ontwikkeling van de ploeg.

Colette Cloosterman - van Eerd, CCO bij Jumbo: ‘We zijn enorm trots op deze uitbreiding van Team Jumbo-Visma. Het is mooi dat we als sponsor een bijdrage mogen leveren aan het doorstromen en ontwikkelen van vrouwelijk talent, zodat we het vrouwenwielrennen verder in een stroomversnelling kunnen brengen.’

Het is fantastisch om met een eigen vrouwenploeg een grote bijdrage te gaan leveren aan het nationale en internationale vrouwenwielrennen

Teammanager Richard Plugge had al langere tijd de ambitie om een vrouwenteam te starten. ‘De tijd is inmiddels rijp om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Het is fantastisch om met een eigen vrouwenploeg een grote bijdrage te gaan leveren aan het nationale en internationale vrouwenwielrennen. Met de komst van dit prachtige vrouwenteam maken we Team Jumbo-Visma compleet, waarbij we talentherkenning, talentontwikkeling en topsport op het hoogste niveau omarmen. Daarnaast is het fantastisch dat we hiermee ook jonge meiden op termijn perspectief kunnen bieden binnen ons Academy-model,’ aldus Plugge.

Team Jumbo-Visma Women zal in lijn met de filosofie van de organisatie streven naar groei en ontwikkeling om op deze manier de ploeg gezamenlijk naar grote hoogte te tillen. De ploeg zal bestaan uit de volgende twaalf rensters: Marianne Vos (NED), Jip van den Bos (NED), Riejanne Markus (NED), Anouska Koster (NED), Nancy van der Burg (NED), Romy Kasper (GER), Aafke Soet (NED), Teuntje Beekhuis (NED), Julie van de Velde (BEL), Pernille Mathiesen (DEN), Karlijn Swinkels (NED) en Anna Henderson (GBR).

                

                

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken