YouLynq.me doneert boodschappen aan Braziliaans dorp

- Sponsoring
- 31 jan 2024 @ 09:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 jan 2024 @ 09:24
- Michiel van Zaane
Het Amsterdamse online marketingbureau YouLynq.me is een initiatief gestart waarbij het bedrijf een Braziliaans dorp van boodschappen voorziet. Het bureau werkt voor het project samen met de lokale supermarkt Maia.
Maandelijks levert het marketingbureau vijf tot tien voedselpakketten aan hulpbehoevende gezinnen uit Firminópolis. ‘Het begon als een persoonlijk project’, zegt Michiel Verstraten, oprichter en eigenaar van YouLynq.me. ‘Samen met mijn vrouw, afkomstig uit Firminópolis, heb ik dit project opgezet en hebben we in het afgelopen jaar drie zendingen verzorgd. Het was oorspronkelijk het idee van mijn vrouw. Ik focus me binnen mijn bedrijf hoofdzakelijk op relatiemanagement en ben ervan overtuigd dat we ook buiten de zakelijke context iets voor anderen kunnen betekenen. We ontdekten dat we daadwerkelijk een positieve impact kunnen hebben op het leven van de gezinnen in het dorp, waar basisbehoeften zoals rijst en wc-papier van enorme waarde zijn. We schakelen regelmatig met de lokale supermarkt om de voedselpakketten optimaal af te stemmen op de behoeften van de gemeenschap. Die directe betrokkenheid zorgt ervoor dat onze hulp precies terechtkomt waar het nodig is.’
Financiële worstelingen
Het gemiddelde inkomen per huishouden in Firminópolis, gelegen in de Braziliaanse staat Goiás, ligt op slechts een paar honderd euro per maand. De zorgwekkende economische situatie was een belangrijke drijfveer voor het starten van het donatietraject. Verstraten: ‘Inwoners werken er vaak zeven dagen per week voor een buitengewoon laag salaris, waarvan het grootste gedeelte naar de vaste lasten gaat. Door de kosten voor boodschappen voor een deel op ons te nemen, bieden we de mensen meer financiële ruimte, zodat ze hopelijk meer te besteden hebben aan andere essentiële behoeften zoals kleding en gezondheidszorg. Uiteindelijk streven we ernaar een waardevolle bijdrage te leveren aan hun algehele situatie. Het is echt prachtig om te zien hoe blij mensen zijn met onze kleine donatie. Daar doen we het voor.’
Toekomstplannen
Hoewel het initiatief van YouLynq.me nog in de beginfase zit, hebben de oprichters veel vertrouwen in het project en zijn er al heldere toekomstplannen. Verstraten: ‘Wat dit project bijzonder maakt, is de persoonlijke link die wij met het dorp hebben. Wij kennen de mensen aan wie we boodschappen doneren, zo komt elke cent goed terecht. Iedere euro die we ontvangen, kunnen we één op één uitgeven aan iemand die daarvan te eten krijgt. De boodschap pakketten worden bezorgd bij mijn schoonmoeder en die verdeelt ze vervolgens over de hulpbehoevende gezinnen in het dorp. Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat je op kleine schaal veel impact kunt maken, ook op een klein aantal mensen. Ons streven is om dit project uit te breiden en nog meer gezinnen in het dorp te voorzien van boodschappen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Jumbo Sports nieuwe partner Tulp... 16-09-2025
- Hera United trapt af met top... 10-09-2025
- Beko nieuwe confidence partner van... 28-08-2025
- KPN haakt in met 'Sail together'20-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes