Pieter Borsboom van Univé naar APG

Pieter Borsboom van Univé naar APG
  • Algemeen
  • 11 dec 2019 @ 09:21
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Pieter Borsboom is door de raad van bestuur van pensioenuitvoerder voor overheid, onderwijs en bouwsector APG per 1 februari 2020 benoemd tot Managing Director Group Communications & Branding. Borsboom is momenteel nog werkzaam als manager Merk & Communicatie bij Univé.

In zijn nieuwe functie zal Borsboom rapporteren aan Francine van Dierendonck, lid van de raad van bestuur van APG en portefeuillehouder Communicatie. Hij volgt Eric Heres op die deze functie vanaf medio 2017 op interim basis heeft ingevuld. Borsboom studeerde Economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en werkte daarna onder meer als communicatieconsultant bij CMC en Euro RSCG Bikker en was managing directeur bij Tappan Communicatie. Daarna werkte hij als interim communicatiemanager bij onder meer ING, ABN Amro, UWV en ProRail. Sinds eind 2013 werkt hij als Manager Merk en Communicatie bij Univé.

Borsboom: ‘APG is de grote pensioenuitvoerder voor de overheid, onderwijs en bouwsector. Zo aan de vooravond van de grote herziening van ons pensioenstelsel een plek waar de komende jaren enorm veel te doen is. Ik kijk met ongelofelijk veel trots terug op wat ik samen met mijn team de afgelopen jaren heb bereikt en neergezet, zoals de vernieuwing van sportsponsoring naar Supporter van Sport, ons proactieve persbeleid waardoor we vaker en positiever in het nieuws zijn en de prijzen die we gewonnen hebben met ons effectieve internal branding-programma, de Kracht van Univé. En met als kers op de taart uiteraard de complete vernieuwing van het merk. Univé als merk ziet er weer fris uit, klinkt sprankelender, acteert zelfbewuster en past weer helemaal in deze tijd. Altijd als ik ergens in Nederland rijd en ik zie onze vlaggen wapperen of ik zie de lichtbak ergens aan een pand branden, vervult me dat met veel trots. Wat gaaf dat ik dit voor Univé heb kunnen en mogen doen.’

 

 

APG is de grootste pensioenuitvoerder van Nederland en verzorgt met circa 3.000 medewerkers bestuursadvisering, asset management, pensioenadministratie, pensioencommunicatie en werkgeversdiensten. APG voert deze werkzaamheden uit namens (pensioen)fondsen en werkgevers in de sectoren onderwijs, overheid, bouw, schoonmaak en glazenwassers, woningcorporaties, energie- en nutsbedrijven, sociale werkvoorziening, medisch specialisten en architectenbureaus. Voor de (pensioen)fondsen in deze sectoren beheert APG 528 miljard euro (oktober 2019) pensioenvermogen. APG werkt voor ongeveer 21.000 werkgevers en verzorgt het pensioen voor één op de vijf gezinnen in Nederland (circa 4,6 miljoen deelnemers). APG heeft vestigingen in Heerlen, Amsterdam, Brussel, New York en Hong Kong.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken