[Mijn marketing] Mirjam van den Broeke: ‘Vooralsnog heb ik het druk’

[Mijn marketing] Mirjam van den Broeke: ‘Vooralsnog heb ik het druk’
  • Algemeen
  • 19 mrt 2020 @ 10:38
  • 19185 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPersonaliaMakersMarketing

Mirjam van den Broeke (42) is eigenaar van Content Captain. Behoefte aan content en communicatie zal er altijd zijn, stelt ze. 'Júist in turbulente tijden als deze.'

Corona

De situatie is nu nog erg onwerkelijk. Het moet allemaal nog bezinken. Ineens werk je thuis terwijl het oudere kind met thuisonderwijs moet worden begeleid terwijl het jongere kind moet worden vermaakt zodat het oudere kind niet teveel wordt afgeleid. Uitdagend.

Content Captain

Vooralsnog heb ik het heel druk. Ik heb gelukkig een aantal opdrachtgevers die zich in een anti-cyclische markt begeven. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het loopt als deze coronacrisis nog heel lang gaat duren. In elk geval is er altijd behoefte aan content en communicatie. Júist in turbulente tijden.

Alles mogelijk

Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd als hoofdredacteur bij Quote. Ik heb er veel bijzondere mensen ontmoet, geweldige reizen gemaakt en veel geleerd. Bovendien heb ik er een handig netwerk aan overgehouden. Ik ben blij dat ik ook de laatste jaren van uitgeverij Quote Media (nu Hearst, red.) nog heb meegemaakt, de tijd waarin echt alles mogelijk was, als het maar gek of leuk genoeg was. Quote blijft gewoon het leukste blad van Nederland en Sander Schimmelpenninck (huidige hoofdredacteur, red.) doet het hartstikke goed.

Chique

Ik ben niet zo'n merkenjunk. Als iets mooi is, is het mooi. Dat mag van mij ook merkloos zijn, of van de rommelmarkt. Maar als ik toch een merk moet noemen, dan is dat Hermès. Dit merk zal zijn chique nooit verloochenen, ondanks zijn enorme it-potentie. Ik vind het knap dat je met zoveel ingetogenheid toch zo'n wereldberoemd merk kunt zijn. Daarbij zijn de parfums van dit modehuis overheerlijk. Ik ben een geurenfreak en zou ze het liefst allemaal in mijn badkamerkastje hebben staan.

Sprookjesachtig

De laatste kerstcampagne van de Bijenkorf vind ik sprookjesachtig. Precies wat je wilt zien rond de feestdagen. De video is ook zo prachtig geschoten, door filmregisseur Victor Ponten.

Wars van bullshit

Maatschap voor Reclame is mijn favoriete reclamebureau. Omdat Edward Bardoul een vriend van mij is en omdat hij wars is van alle bullshit die de reclamewereld typeert. Ik hou daarvan, ook in mijn eigen werk. Ga nou niet onnodig interessant doen over simpele dingen, maar lever gewoon mooi en goed werk af.

Opdringerig

Ik erger me aan opdringerige reclame-uitingen in de openbare ruimte. Fiets je op een rustig landweggetje, passeer je de zoveelste schreeuwerige abri van Basic-Fit. Een idioot fenomeen, als je er goed over nadenkt. Gelukkig staan er steeds meer stemmen op voor het inperken hiervan.

Gniffelen

Ik werkte vorig jaar een tijdje op locatie bij een opdrachtgever in Den Haag. Tijdens het reizen vanuit Amsterdam heb ik alle jaargangen van podcast De Krokante Leesmap verslonden. Ik moet gewoon ontzettend gniffelen om het superieure sarcasme van Marcel van Roosmalen en de dynamiek die dat oplevert in combinatie met radiorot Roelof de Vries en corpsmeisje Noortje Veldhuizen.

Nieuws en glamour

Mijn favoriete magazinemerk in Nederland is nog altijd Quote. Over de grens is dat Vanita Fair, om zijn bijzondere mix van nieuws en glamour. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel bladen meer lees. Ik ben al blij als ik in het weekend aan de kranten toekom.

Uitdaging

Ik zou mijn behaalde zakelijke successen wel iets nadrukkelijker mogen uitventen voor marketingdoeleinden. Voor mijn klanten lukt me dat uitstekend, maar voor mijn eigen bedrijf schiet het er nog te vaak bij in. Het is geen kwestie van bescheidenheid, ik denk er gewoon niet aan.

 

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook:

Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'

Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'

Kyra Roest: 'Met merkbouwers per trein naar Cannes'

Christian van Santen: 'Complexiteit marketing neemt toe'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken