[Mijn marketing] Kyra Roest: ‘Met merkbouwers per trein naar Cannes’

[Mijn marketing] Kyra Roest: ‘Met merkbouwers per trein naar Cannes’
  • Algemeen
  • 12 mrt 2020 @ 11:16
  • 16578 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieMarketingPersonalia

Kyra Roest (46) is oprichter van Ad Business. Namens de Embassy of Dutch Creativity is ze op het moment druk in de weer met de voorbereidingen voor Cannes Lions.

Foto: Roest vorig jaar in Cannes.

Geuzenmiddenmeer

Met Ad Business ben ik op de achtergrond weer lekker aan de weg aan het timmeren. Geuzenmiddenmeer Zaterdag 5 (amateurvoetbalelftal waarvan Ad business sponsor is, red.) had een maandje rust. Komend weekend spelen we weer, thuis tegen De Dijk.

Het elftal zelf laat weten: 'Ondanks het gevaar van Corona geven wij toe aan de fans en zullen we het strijdtoneel betreden. Wel willen we jullie vragen om niet in grote getale aanwezig te zijn.'

Corona

Ik maak me zorgen over hoe media met hun berichtgeving rondom Corona omgaan. ‘Vijfde dode in Nederland gevonden!’ Op die manier storten journalisten de wereld in een recessie. Ik stel een ban voor op alle berichtgeving rondom Corona #nocoronanews.

Cannes

Ieder jaar direct na Cannes Lions ben ik alweer bezig met de volgende editie. Bijvoorbeeld met het vastleggen van de locatie voor de Embassy of Dutch Creativity. En nu, in aanloop naar juni, komen we eens per twee weken bij elkaar om alle vorderingen door te spreken.

Dit jaar organiseren we een treinreis voor merkbouwers naar Cannes, op dinsdag 23 juni. Helemaal sustainable dus. Bij dezen de oproep aan merkenbouwend Nederland: meld je aan!

Trouw

Privé ben ik weinig merkentrouw. Alleen Saab en Gauloises ben ik trouw aan. Vanuit professioneel oogpunt kies ik Burger King. Puur omdat ik steeds weer uitkijk naar wat ze neerzetten en of het weer de 'talk of the industry' wordt. Whopper Secret vind ik bijvoorbeeld erg goed gemaakt.

Prijs

Nationaal bekeken is de Effie mijn favoriete reclamevakprijs. En daarnaast de Lampen van ADCN. Internationaal is dat de Epica Awards, de enige vakprijs waarbij creatief werk wordt beoordeeld door vakjournalisten. Zij zijn objectief en zorgen ervoor dat campagnes gezien worden. En Cannes Lions natuurlijk. Een Leeuw winnen staat nog altijd bovenaan het lijstje van het gros van de creatieven.

Bureau

Ik ben fan van reclamebureau The Family Amsterdam. Vanwege de naam, de vliegende start en de mensen die er zitten. Ik heb hoge verwachtingen.

Marketeer

Mijn favoriete marketeer is Ana Henriques van TUI. Een vakvrouw met liefde voor creatie en merkbouwen.

Diversity

Ja, goed om erover te praten. Nog beter om het te doen en te laten zien. Niet lullen, maar poetsen.

Misverstand

Het is een misverstand dat iedereen verstand van ons vak heeft. Marketing is een vak. En het vak vraagt om kennis en kunde. Niet om leuke losse ideetjes.

Uitdaging

Mijn persoonlijke marketinguitdaging is om nummer 1 te worden in de Adfo 100. En world domination natuurlijk.

 

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook:

Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'

Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken