Mary Hoogerbrugge wint oeuvreprijs Coq de Grand Honneur

Mary Hoogerbrugge wint oeuvreprijs Coq de Grand Honneur
  • Algemeen
  • 5 okt 2021 @ 10:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsPersonalia

Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft tijdens het jaarlijkse Hanendiner op maandagavond 4 oktober de winnaars van de prijzen voor de meest waardevolle prestaties in het marketingcommunicatievak bekendgemaakt.

De prijzen werden uitgereikt bij Ad Alliance op het Mediapark in Hilversum waar het GVR te gast was.

Het illustere genootschap reikt elk jaar drie prijzen uit: de oeuvreprijs Coq de Grand Honneur is voor de vakvrouw/-man die gedurende haar of zijn carrière op uitzonderlijke en inspirerende wijze heeft bijdragen aan het vak. De Coq d’Honneur is bestemd voor vakgenoten die het afgelopen jaar een markante prestatie hebben geleverd. En de Jonge Haan is de prijs voor een aanstormend talent onder de dertig jaar, die uit drie kandidaten door de leden van het GVR wordt benoemd. 

Bekijk hieronder alle vijf winnaars plus jurycommentaar op een rijtje.

Coq de Grand Honneur:

Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders, voorzitter Effie jury, foto boven)

Mary is de grote voorvechtster van ‘bewezen effectiviteit van reclame en marketing’. In alle stappen van haar lange carrière heeft zij ervoor gepleit dat marketing en communicatie niet louter op persoonlijke voorkeur en buikgevoel ontwikkeld worden, maar onderbouwd worden met feiten en wetenschappelijk onderzoek. Gestart als pupil van Giep Franzen, gegroeid bij Swocc, richtte zij haar eigen bureau De Positioneerders op. Sinds 2016 ziet zij als voorzitter van Effie Nederland erop toe dat het allerbeste werk met deze prijs beloond wordt. Mary heeft het vak een steviger grondvest gegeven en het is dan ook volledig verdiend dat zij dit jaar de Coq de Grand Honneur ontvangt.

Coq d’Honneur:

Michiel Rijshouwer (Persuade)

Het marketingsucces van Zeeman is niet meer weg te denken uit ons vak. Keer op keer weet Michiel samen met zijn team nieuwe successen te boeken en het vak te verrassen. Vanuit Den Bosch bedenkt hij ideeën die ‘de gewone man en vrouw’ altijd weten te raken. Als we het hebben over het vooruit brengen van het vak, is Michiel meer dan een haan waardig!

Soufiane Touzani (online influencer)

Soufiane is al sinds 2002 influencer. Hij spreekt een brede doelgroep aan en is een voorbeeld van inclusiviteit. Soufiane werkt goed samen met merken als ING, Nike en Coop en verdiept zich altijd in wat een merk wil. Hij bouwt bovendien aan een multimediaal platform van tv-formats, online community’s en offline events. En bovenal is Soufiane een sympathieke, sociale, ambitieuze en energieke professional en persoon.

Lee Stuart (Patta)

Patta heeft zich in de afgelopen jaren gevestigd als Amsterdams wereldmerk en is trendsetter voor de straatcultuur. Van fantastische samenwerkingen op wereldniveau met Nike en New Balance tot maatschappelijke projecten in Amsterdam Zuid-Oost; Patta maakt impact. Als head of brand heeft Lee het merk mede gesmeed tot wat het nu is en heeft daarmee een geheel nieuwe dimensie aan het vak toegevoegd.

Jonge Haan

Traditiegetrouw werden voor de verkiezing van de Jonge Haan drie vakgenoten genomineerd. Tijdens het Hanendiner moesten zij zichzelf presenteren met een motivatie waarom ze het meest waarde toevoegen aan het communicatievak. Na stemming van de leden van het genootschap won Brahim Zarouali overtuigend van Renée Kiesouw en Titus van Dijk. 

Brahim Zarouali (Universiteit van Amsterdam)

Brahim is een zeer getalenteerde onderzoeker en op dit moment universitair docent persuasive communication aan de Universiteit van Amsterdam. Hij geeft onderwijs over persuasive communication en nieuwe mediatechnologieën, zoals AI, digitale communicatie en gepersonaliseerde advertenties. In augustus 2018 behaalde hij zijn PhD aan de Universiteit van Antwerpen met een onderzoek naar de manier waarop adolescenten reageren op gepersonaliseerde advertenties op social media platformen. Hij won zeer recent de prestigieuze Top Dissertation Award van de Children, Adolescents and Media Division (CAM), van de International Communication Association.
(PvWK)


De Jonge Hanen 2021

Over Genootschap voor Reclame
'Het Genootschap voor Reclame (GVR) bestaat al sinds 1923 en organiseert twee tot drie keer per jaar besloten evenementen voor leden, die alleen op uitnodiging welkom zijn. Het GVR brengt vertegenwoordigers van reclamebureaus, opdrachtgevers, PR-bureaus, onderwijs en wetenschap bij elkaar. Alle leden van GVR leveren een actieve bijdrage aan het communicatievak en hebben hun sporen verdiend. Het huidige bestuur bestaat uit Jip Samhoud, Lobke Hidding, Henriette van Swinderen, Sanne Kruikemeier, Johan van der Zanden, Inge Ligthart en Debora van der Zee.'

(bron: GVR)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken