's Werelds eerste rendier influencer geeft reizen weg

- Algemeen
- 28 feb 2024 @ 12:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 feb 2024 @ 12:52
- Michiel van Zaane
Visit Finland is een exclusieve samenwerking aangegaan 's werelds eerste rendier influencer, Vesku (is dat dan een ‘renfluencer’?). Vesku is de uitgekozen influencer om de nieuwe Lapland-zomercampagne, ‘Trust the Wilderness', te introduceren.
Als onderdeel van deze samenwerking heeft Vesku besloten zes reizen naar Fins Lapland weg te geven. Lapland wordt vaak gezien als een winterbestemming voor liefhebbers van de Kerstman, maar heeft meer te bieden volgens Vesku. Daarom grijpt het rendier deze zomer de social media wereld bij de horens als hij samenwerkt met bestemmingen zoals Levi, Ruka-Kuusamo, Ylläs, Pyhä-Luosto, Kemi en Lapland North Destinations om zijn reizen door de wildernis van Fins Lapland te delen op zijn Instagram-pagina.
In een reactie op de campagne zei Vesku: ‘Ik ben geboren in de laatste wildernis van Europa, en ik hou van mijn thuis in Fins Lapland. Ik durf te wedden dat je niet wist dat er meer rendieren dan mensen in Lapland wonen - er zijn wel 210.000 van ons! Ik vind het geweldig om deel uit te maken van zo'n bijzondere en diverse kudde. Hoewel ik veel vriendjes heb om rendierspelletjes mee te spelen, heb ik ook hechte vriendschappen met mensen - vooral met mijn rendierhoedersfamilie. Het klinkt misschien verrassend, maar mijn menselijke vrienden en ik hebben zoveel gemeen en ik vind het leuk om ze mijn favoriete plekjes in Lapland te laten zien.’
Beste ambassadeur
Heli Jimenez, Senior Director International Marketing & PR van Business Finland, over de campagne en de samenwerking met het door herten geliefde Vesku: ‘We vinden het geweldig om met Vesku samen te werken aan onze nieuwe campagne - er is geen betere ambassadeur voor de zomer in Lapland dan een echt lokaal rendier. Vesku heeft de perfecte routes gecreëerd voor zowel rendieren als mensen om te genieten van een authentieke Lapland-ervaring - het verkennen van de ongetemde schoonheid van Noord-Finland. In het bijzonder zijn we enthousiast over de reizen die we met Vesku gaan verloten. We willen bezoekers de rendierbenadering van het leven laten zien, die zo goed past bij de Finse levensstijl. Tijd doorbrengen in de buitenlucht en genieten van eten met verse - ingrediënten voor een perfecte zomer.’
Foto: © @veskuthereindeer and Kota Collective.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Campagnedrukwerk steeds groener'
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder...
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Podcastserie over kracht van merkcommunicatie
- Hoe Welkoop groeit met advies, emotie en loyale klanten
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

