Philips Lighting wint B2B Marketing Award 2014
- B2b
- 13 mrt 2014 @ 20:43
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Awards
- 13 mrt 2014 @ 20:43
- Redactie B2B
De campagne rondom de geavanceerde ledverlichting die Philips Lighting aanbracht bij het Rijksmuseum onder de titel ‘Nieuw licht op oud meesters’ is vandaag de overtuigende winnaar van de B2B Marketing Award geworden. Zowel het publiek [50 procent van de stemmen, red.] als de jury vonden de case er met kop en schouders bovenuit steken. Philips Lighting liet tijdens de uitreiking in DeFabrique in Utrecht Canon en DSM achter zich.
Philips Lighting gebruikt het nieuw geopende Rijksmuseum als showcase om ledverlichting onder de aandacht te brengen. Philips gebruikt hierbij een ‘outside-in’ benadering en liet anderen het verhaal vertellen. ‘De campagne was consistent, duidelijk en goed uitgelicht en kende vooraf een duidelijke doelstelling. Ook roemde de jury het feit dat Philips zijn klanten het verhaal liet vertellen’, zo motiveerde juryvoorzitter Ment Kuiper de keuze voor Philips Lighting.
Canon Nederland was genomineerd vanwege zijn nieuwe propositie waarin relaties, de eigen klanten en leveranciers nadrukkelijk werden betrokken. Dit deed het bedrijf met twintig multichannel evenementen. ‘Vanuit hun doelstelling wordt stapsgewijs het hele proces doorlopen waarbij het eindresultaat ‘in beeld’ wordt gebracht’, aldus de jury.
DSM Engineering Plastics was genomineerd met de app ‘Bright Stories'. Daarbij stond de geïntegreerde benadering centraal waarbij het DSM verhaal zich toespitst op specifieke klanten en doelgroepen met als doel een voorkeur voor DSM te creëren.
De drie genomineerden hielden voorafgaand aan de uitreiking een pitch van vier minuten waarin zij uitlegden wat hun campagne in een notendop inhield. Marketingmanager van Philips Indoor, Kim van Rosmalen, was ‘erg trots’ op de net verkregen award. ‘Ik had het zeker niet verwacht, omdat Canon ook een zeer sterke pitch deed en omdat ik in het publiek hoorde dat de voorkeur niet naar ons uitging. Maar dat lag blijkbaar en gelukkig voor ons toch anders. Ik begreep dat de jury vooral vond dat wij van tevoren duidelijke doelstellingen hebben vastgelegd en deze bereikt. Dat is een erkenning voor ons werk.’
De verlichtingsoplossing van Philips bestaat uit bijna driekwart miljoen led's. Daartoe behoren 3.800 ledspots, meer dan 1.8 kilometer ledverlichting voor de plafonds en een geavanceerd ledlichtbedieningssysteem dat door de museummedewerkers bediend kan worden via een draagbare applicatie. (WM)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 47, 2024
- D&IN publiceert protocol datalekken
- Marketingtrends 2025: AI-snippets, TikTok-search, minder dure...
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen op veranderende identiteit...
- DDMA viert jubileum, Janssen ontvangt Carel Rog Penning
- Hoe Mediahuis miljoenen klantinteracties personaliseert met...
Laatste Nieuws
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024
- Hoe Mediahuis miljoenen... 28-11-2024
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024