Jarige Donald Duck krijgt eigen kunstlijn

Jarige Donald Duck krijgt eigen kunstlijn
  • B2b
  • 27 mei 2019 @ 10:58
  • 10162 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Promotie

Ter gelegenheid van de 85ste verjaardag van Donald Duck op 9 juni en het Jaar van Rembrandt presenteren Donald Duck Weekblad en het Rijksmuseum de allereerste Donald Duck Kunstcollectie. Deze is te koop op Duckstadshop.nl, de Rijkmuseum shop en in vele winkels.

Al sinds 2013 werken het Rijksmuseum en Donald Duck Weekblad regelmatig samen. In de loop der jaren zijn er inmiddels vijf speciale Rijksmuseum Donald Duck edities ontwikkeld. Dit jaar wordt deze samenwerking uitgebreid met een extra dik album met Rembrandt verhalen én met de lancering van een vrolijke kunstcollectie.

Merchandise

De merchandise collectie is geïnspireerd op de collectie van het Rijksmuseum en op het topstuk ‘De Duckwacht’. Dit schilderij, gebaseerd op De Nachtwacht, is in 1981 geschilderd door Harry Balm, kunstschilder en voormalig vormgever van Donald Duck Weekblad. De kunstcollectie bestaat uit het Zwembandt van Rijn album, een puzzel, waterfles, verjaardagskalender, notitieboekje, linnen tas, mok, magneet en een kaartenmapje. De producten zijn te koop op Duckstadshop.nl, in de Rijkmuseum shop en onder meer bij Bruna, Ako en Primera. Marketingmanager Donald Duck Marjolijn Hoffmans geeft aan: ‘We zijn heel trots op de samenwerking en deze mooie collectie! Je steekt meer van Donald Duck op dan je denkt. Dat is leren in de wereld van Donald Duck. In deze collectie komen kunst en de vrolijke wereld van Duckstad heel mooi samen.’

Voedselbank

Van het Zwembandt van Rijn album worden ter gelegenheid van de verjaardag van Donald Duck en het Jaar van Rembrandt 16.000 exemplaren beschikbaar gesteld aan kinderen die afhankelijk zijn van de Voedselbank. Deze actie wordt mogelijk gemaakt door Henry M. Holterman Fonds. Taco Dibbits, Directeur Rijksmuseum: ‘Met Donald Duck Weekblad maken we al een paar jaar een speciale Rijksmuseum-editie, die alle basisschoolkinderen ontvangen als ze met de Rijksmuseum bus naar het museum komen. Ik ben heel blij dat we dankzij deze actie het Zwembandt van Rijn album ook nog kunnen uitdelen via de voedselbank.’

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken