De vlag uit voor elkaar
- B2b
- 23 mrt 2020 @ 16:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Promotie
- 23 mrt 2020 @ 16:43
- Sjaak Hoogkamer
Door de toenemende vraag vanuit de samenleving naar een universele vlag in de strijd tegen het coronavirus (COVID-19) heeft de Dokkumer Vlaggen Centrale (DVC) een speciale vlag ontwikkeld.
Een vlag, aldus DVC, om alle harde werkers uit cruciale beroepsgroepen in Nederland een hart onder de riem te steken. De opbrengst van de vlag gaat naar het Rode Kruis.
Eerder deze week polste DVC de behoefte aan een speciale vlag via social media. Robert-Jan Hageman, algemeen directeur van DVC: ‘De reacties waren zeer positief. Een gevoel van trots en saamhorigheid overheerst zodra het over het zorgpersoneel, de hulpdiensten en medewerkers uit andere cruciale beroepsgroepen gaat. DVC zet haar kennis en vakmanschap dan ook graag in om haar steentje bij te dragen in deze spannende tijd.’
Met deze vlag kunnen volgens Hageman mensen uiting geven aan hun gevoelens. Het is een blijk van waardering voor alle mensen die nu hard werken in veelal heftige situaties. Hoe mooi zou het zijn dat zij deze vlag volop aan de gevels van woningen zien, wanneer zij na een lange dag of nacht naar huis toe rijden? Een steuntje in de rug in deze onzekere periode.
DVC produceert de vlag kostendekkend, zonder winstoogmerk. De opbrengst, een derde van de prijs 7.50 euro incl. btw en verzending, gaat geheel naar het Rode Kruis.
De samenwerking met het Rode Kruis was voor DVC de belangrijkste voorwaarde om de vlag op de markt te brengen. Het Rode Kruis zet zich volop in om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en biedt een luisterend oor aan kwetsbaren middels een hulplijn. Inmiddels zijn er dit weekend al vele honderden exemplaren verkocht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing