Bram Westenbrink senior director Global Heineken Merk

Bram Westenbrink senior director Global Heineken Merk
  • B2b
  • 2 jun 2020 @ 10:47
  • 11084 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Heineken heeft per 1 juni Bram Westenbrink benoemd tot Senior Director Global Heineken Brand. Volgens Chief Commercial Officer, Jan-Derck van Karnebeek is zijn opdracht om wereldwijd verdere groei en winstgevendheid van het merk te verbeteren.

Sinds maart 2017 is Westenbrink werkzaam als Vice President Marketing voor het biermerk in Brazilië. Tijdens zijn tijd daar ontwikkelde hij een op maat gemaakte portfoliostrategie voor 16 merken en bouwde hij een nieuw marketingteam op. Met zijn team maakte hij van Brazilië Heineken de snelst groeiende en grootste werkmaatschappij van het merk. Westenbrink heeft ook een digitale mediahub insourced, die nog steeds zorgt voor media-efficiëntie en -effectiviteit. Westenbrink begon zijn carrière bij de brouwer in 2003 als trainee voor Heineken Nederland.

Na diverse sales en marketing-rollen in Nederland werd hij in 2010 aangesteld als marketingdirecteur Heineken Hongarije en keerde vervolgens in 2013 terug naar Nederland als director marketing. Onder zijn leiding zorgde hij voor de belangrijkste pils merken Heineken, Amstel en Brand forse groei en versnelde hij de innovatieagenda aanzienlijk.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken