BvA agendeert diversity in ledenbrief

BvA agendeert diversity in ledenbrief
  • B2b
  • 18 jun 2020 @ 13:25
  • 23214 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Communicatie

Ook de Bond van Adverteerders (BvA) spreekt zich naar aanleiding van de Black Lives Matter-beweging uit tegen racisme. Publiek stelling nemen is nog altijd aan merken zelf, vindt BvA, maar in een brief aan haar leden laat de bond zien welke acties zij zelf onderneemt.

Frenkel Denie, voorzitter BvA, zegt: 'Wij onderstrepen dat merken veel kunnen doen voor een inclusieve samenleving en beeldvorming. De huidige ontwikkelingen maken het des te dringender om hier meer dan ooit alle aandacht aan te geven.'

Dat 'aandacht geven' vertaalt BvA naar concrete acties om het bewustzijn in de eigen organisatie en de branche te vergroten, waar mogelijk in samenwerking met partnerorganisaties. Onderdeel van de activiteiten is het onderzoek 'Beeldvorming door merkcommunicatie', dat de invloed van reclame en merkcommunicatie op wat we in Nederland wel en niet 'normaal' vinden moet aantonen. In webinars en het evenement MerkKracht op 24 september wordt dieper ingegaan op de resultaten de handvatten die dit merken biedt voor het bevorderen van inclusiviteit en het voorkomen van racisme.

Toekomstig BvA-voorzitter Erik van Engelen: 'Als netwerk van merkleiders kunnen we veel bijdragen aan maatschappelijke verandering. En als BvA gáán we dat ook doen, met extra aandacht voor het tegengaan van racisme. Vanuit de overtuiging dat het the right thing to do is.'

Lees de ledenbrief hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken