KPN geeft onderdrukte dj's podium tijdens Canal Parade

KPN geeft onderdrukte dj's podium tijdens Canal Parade
  • B2b
  • 21 jul 2022 @ 11:24
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

KPN haalt tijdens Pride Amsterdam dj’s uit Jordanië, Kenia en Polen naar Nederland om hen een podium te geven tijdens de Canal Parade. In de genoemde landen worden volgens de telecomprovider LGBTQIA+’ers gediscrimineerd, onderdrukt en zelfs vervolgd.

Genoemde landen scoren een onvoldoende op de zogenoemde Equaldex en mensen kunnen er volgens KPN niet veilig de straat op om hun seksualiteit of gender te vieren. De dj’s treden op tijdens de Canal Parade als bewijs dat Pride niet tot zwijgen gebracht kan worden. De optredens worden gestreamd via het wereldwijde muziekplatform DJ Mag, waardoor ook mensen in Jordanië, Kenia, Polen en de rest van de wereld live kunnen meegenieten.

Feest voor vrijheid

Pride Amsterdam start volgende week zaterdag en precies een week later vindt de wereldberoemde Canal Parade plaats, waarin tientallen organisaties met feestelijk uitgedoste boten de LGBTQIA+-community steunen. De boot van KPN heeft dit jaar als thema ‘Loud & Proud’ en dat zullen de honderdduizenden toeschouwers aan de kant merken, aldus KPN.

Boodschap aan de wereld

‘Loud & Proud’ staat echter voor veel meer dan alleen feest. Het is ook een signaal aan de wereld dat Pride zich nooit de mond laat snoeren.

KPN werkt daarom samen met DJ Mag. Het wereldwijde platform voor elektronische muziek heeft geholpen met de selectie van de dj’s en zendt een livestream van de optredens uit. Hierdoor zijn de dj-sets over de hele wereld te zien, ook in Jordanië, Kenia en Polen. Daarnaast heeft KPN bij verschillende Nederlandse media advertentieruimte ingekocht om aandacht te besteden aan het persoonlijke verhaal van de dj’s en de onderdrukking in hun land.

Veilige omgeving

De Pride is een van de events waarmee KPN medewerkers wil inspireren en motiveren om zichzelf te zijn.

Naast de artiesten is de boot dan ook alleen toegankelijk voor werknemers, zodat zij in een veilige omgeving deel kunnen nemen aan dit feest voor inclusiviteit.

Hilde Garssen, Chief People Officer en lid van de Raad van Bestuur bij KPN: ‘We vinden het belangrijk dat we kunnen en mee mogen varen met de Canal Parade. KPN zet zich in voor diversiteit, vrijheid en gelijkheid, zowel op de werkvloer als daarbuiten, offline en online. De Pride Amsterdam is voor ons een echt feestje, maar wel een met een serieuze ondertoon. Miljoenen mensen kunnen namelijk niet zijn wie ze echt zijn en mogen niet houden van wie ze echt houden. Hoewel we niet de illusie hebben dat wij dit wereldwijde probleem kunnen oplossen, vinden we het wel belangrijk om het aan te kaarten en aan de wereld te vertellen dat Pride zich de mond niet laat snoeren. Daarin spelen we als KPN graag een verbindende rol.’

Diversiteit en inclusie 

KPN heeft naar eigen zeggen ‘een actief beleid op het gebied van diversiteit en inclusie en streeft een veilige en vrije omgeving voor alle werknemers na.’ Het interne ‘KPN Pride team’ zet zich gedurende het hele jaar door in voor de LGBTQIA+-community binnen het bedrijf. KPN was de afgelopen jaren hoofdsponsor van een leerstoel aan de Universiteit van Leiden voor de acceptatie van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders op de werkplek. Het bedrijf won vorig jaar de Winq Workplace Award, bedoeld voor bedrijven die zich actief inzetten voor een veilige werksfeer voor iedereen. 

De livestream is tijdens de Canal Parade op zaterdag 6 augustus te volgen via kpn.com/loudandproud

 

 

 

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken